Välja pannlampa?

Jag använder Lumonite Compass R. Det är den bästa pannlampa jag någonsin ägt. Ingen av min tidigare pannlampor har hållit så länge som den. Nu först har laddkabeln gått sönder, men lampan funkar än. Jag har inte ens behövt byta ut batteriet i den.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag köpte en Pannlampa Nitecore NU25 UL inför fjällvandring i höstas, väldigt lätt och smidig i alla fall. Den kanske lämpar sig mer för vandring än för den som är ute och springer, men den tar knappt någon plats i fickan vilket gör att den är lätt att ha med sig.

Jag använder Lumonite Compass R. Det är den bästa pannlampa jag någonsin ägt. Ingen av min tidigare pannlampor har hållit så länge som den. Nu först har laddkabeln gått sönder, men lampan funkar än. Jag har inte ens behövt byta ut batteriet i den.
Jag har något liknade och är inte lika imponerad. Min är i metall och tung, special kaddkabel samt sitter dåligt i pannbandet. Enda roliga är rött och grönt ljus förutom vitt.

Jag har något liknade och är inte lika imponerad. Min är i metall och tung, special kaddkabel samt sitter dåligt i pannbandet. Enda roliga är rött och grönt ljus förutom vitt.
Det är för att du "har något liknande" =)

Infästningen i pannbandet på Lumonite Compass är i metall. Sitter som berget samtidigt som det är möjligt att enkelt ta lös lampan om det behövs.
Specialkabeln på Lumonite Compass har magnetkoppling. Nackdelen är såklart att du inte kan ladda med vilken kabel som helst. Fördelen är att du har en laddport som omöjligen kan ta in vatten eller skräp.

Tung? Ja. Det är en stridsvagn =) Mer en slitvarg för hårt bruk än en vandringslampa.

Stod 799:- 40 minuter efter ditt inlägg.
Tyvärr var det ett erbjudande som bara varade till kl 10.00 när jag såg det sent omsider. Här är dock ett annat alternativ med 400 lumen (finns fler modeller):

USB-C laddning är smidigt och behöver inga specialkablar.

Det är för att du "har något liknande" =)

Infästningen i pannbandet på Lumonite Compass är i metall. Sitter som berget samtidigt som det är möjligt att enkelt ta lös lampan om det behövs.
Specialkabeln på Lumonite Compass har magnetkoppling. Nackdelen är såklart att du inte kan ladda med vilken kabel som helst. Fördelen är att du har en laddport som omöjligen kan ta in vatten eller skräp.

Tung? Ja. Det är en stridsvagn =) Mer en slitvarg för hårt bruk än en vandringslampa.
Den bästa pannlampa jag haft hittills! Jag använder den inte bara som pannlampa utan även som cykellampa. Den går att fästa på ett cykelstyre.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips