Väckarklocka sökes

Enligt erfarenhet tål de flesta väckarklockor fukten som lätt bildas i tält mycket dåligt. Silvas ADC serie är väl ett alternativ, men jag söker något enklare som varken är armbandsklocka eller telefon.

Väckarklocka med manuell drift

Finns ju små uppvridbara väckarklockor, googla så hittar du någon du vill ha... har själv några små och dom vaknar man av!

Mvh troswe

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Min Nokia

telefons alarm fungerar även när telefonen är avstängd och drar därmed lite batteri. Signalen är dessutom kraftig.

Jag har en ca 25 år gammal kombinerad miniräknare och väckarklocka. Funkar fortfarande men den är mindre väderslyddad än mobilen.

Thure

Lägger du dig i tid och bestämmer dig för när du skall vakna gör du det, lite träning och 0 g!
Väckarklockan har du redan, använd den!

Dyrt för enbart funktionen väckarklocka, men den ser ut att tåla mer än inomhusmiljö i alla fall. Wenger Traveller Pocket Alarm, t ex härifrån:
http://addnature.com/product.aspx?pf_id=WENGERTRAVELLERPOCKETALARM73015
eller
http://addnature.com/product.aspx?pf_id=WENGERTRAVELLERPOCKETALARM73010

Det var häftiga klockor! Ser ut som moderna fickur. Själv har jag gjort iordning min farfars gamla fickur som fungerar alldeles utmärkt, men jag tar inte gärna med mig det ut i kajaken. Så det här var ett kul alternativ.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips