Väckarklocka sökes

Enligt erfarenhet tål de flesta väckarklockor fukten som lätt bildas i tält mycket dåligt. Silvas ADC serie är väl ett alternativ, men jag söker något enklare som varken är armbandsklocka eller telefon.

Väckarklocka med manuell drift

Finns ju små uppvridbara väckarklockor, googla så hittar du någon du vill ha... har själv några små och dom vaknar man av!

Mvh troswe

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Min Nokia

telefons alarm fungerar även när telefonen är avstängd och drar därmed lite batteri. Signalen är dessutom kraftig.

Jag har en ca 25 år gammal kombinerad miniräknare och väckarklocka. Funkar fortfarande men den är mindre väderslyddad än mobilen.

Thure

Lägger du dig i tid och bestämmer dig för när du skall vakna gör du det, lite träning och 0 g!
Väckarklockan har du redan, använd den!

Dyrt för enbart funktionen väckarklocka, men den ser ut att tåla mer än inomhusmiljö i alla fall. Wenger Traveller Pocket Alarm, t ex härifrån:
http://addnature.com/product.aspx?pf_id=WENGERTRAVELLERPOCKETALARM73015
eller
http://addnature.com/product.aspx?pf_id=WENGERTRAVELLERPOCKETALARM73010

Det var häftiga klockor! Ser ut som moderna fickur. Själv har jag gjort iordning min farfars gamla fickur som fungerar alldeles utmärkt, men jag tar inte gärna med mig det ut i kajaken. Så det här var ett kul alternativ.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips