Väckarklocka sökes

Enligt erfarenhet tål de flesta väckarklockor fukten som lätt bildas i tält mycket dåligt. Silvas ADC serie är väl ett alternativ, men jag söker något enklare som varken är armbandsklocka eller telefon.
 
Väckarklocka med manuell drift

Finns ju små uppvridbara väckarklockor, googla så hittar du någon du vill ha... har själv några små och dom vaknar man av!

Mvh troswe
 
Min Nokia

telefons alarm fungerar även när telefonen är avstängd och drar därmed lite batteri. Signalen är dessutom kraftig.

Jag har en ca 25 år gammal kombinerad miniräknare och väckarklocka. Funkar fortfarande men den är mindre väderslyddad än mobilen.

Thure
 
Lägger du dig i tid och bestämmer dig för när du skall vakna gör du det, lite träning och 0 g!
Väckarklockan har du redan, använd den!
 
Dyrt för enbart funktionen väckarklocka, men den ser ut att tåla mer än inomhusmiljö i alla fall. Wenger Traveller Pocket Alarm, t ex härifrån:
http://addnature.com/product.aspx?pf_id=WENGERTRAVELLERPOCKETALARM73015
eller
http://addnature.com/product.aspx?pf_id=WENGERTRAVELLERPOCKETALARM73010

Det var häftiga klockor! Ser ut som moderna fickur. Själv har jag gjort iordning min farfars gamla fickur som fungerar alldeles utmärkt, men jag tar inte gärna med mig det ut i kajaken. Så det här var ett kul alternativ.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Cremytos Väckarklocka till expedition Utrustning allmänt 14
Halvandra Sökes: Sittunderlag skumplast tåligt Utrustning allmänt 13
Mugen Sökes: Osprey Aether AG 85 L Grön Utrustning allmänt 0
NaturRasmus Märkning av tillfälliga vandringsleder - tips sökes! Utrustning allmänt 29
NaturBoel Tips på bra och vattentäta walkingskor sökes! Utrustning allmänt 2
salvion Råd sökes om, Liggunderlag, Sovsäck för nybörjare Utrustning allmänt 20
salvion Tips på Strumpor till kängor sökes Utrustning allmänt 19
krille d knivsmed sökes Utrustning allmänt 8
frilufsaren PLB sökes Utrustning allmänt 3
Iggle Fällkniv EDC sökes Utrustning allmänt 11
Iggle Svampkniv sökes Utrustning allmänt 18
luktafotogen H3 Ledlampa 6V- seriös leverantör eller hemmapulare sökes. Utrustning allmänt 0
Sten-Olle Sökes: Bushcraft knivar! Utrustning allmänt 46
niking Tips på bra finbryne sökes Utrustning allmänt 79
skogsmästaren nätbutik från USA/kanada sökes? Utrustning allmänt 2
tomas b Rekomenderad Cykeldator, Pulsmätare + andra funktioner sökes. Utrustning allmänt 0
farsgubben länktips sökes Utrustning allmänt 4
Nirrebosse Erfarenheter om luftgevär sökes Utrustning allmänt 1
kitkiö Sökes: vettigt multiverktyg Utrustning allmänt 52
Candid Hopfällbar snösåg sökes Utrustning allmänt 4
zeromaker Jobb sökes!! Utrustning allmänt 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...