Vadare nu igen?

Björn borde väl ha råd med två par?

Björn, borde du inte efter försäljningen av segelbåten ha råd med både ett par andasvadare och ett par neoprene?

Peppe

Råd och råd?

Goda råd är dyra, sägs det.;)

Hade ett tag tre bilar för olika ändamål.

Men om man läser noga vad jag skrivit tidigare i denna tråd, så framgår det klart att vadarna skall användas "i" vattnet (svinkallt sådant) och inte för långa promenader.

Du skrev Peppe, att det inte är lämpligt att klä på sig för mycket kläder under, just ventilerade vadare, av det skälet att de då inte ventilerar.
En förbaskat bra upplysning.:)

Men man kan ju tänka sig att man ändå väljer gortexbrallor och avsiktligt avstår från ventilationsmöjligheten, genom att köpa ett nummer för stora, för att kunna klä på sig ordentligt under, för kallvattenfiske.
Detta för att som brook sa, smidigt kunna få med sig sina vadare i alla lägen.

Omigen, vatten som inte kräver att jag skall stå nedvadad till midjan, kan jag ju enkelt använda mina vadarstövlar.

Det har ju framgått tidigare i flera trådar, hur mycket fiskeprylar som blir hängande och stående i garderoben.

/Björn

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips