Vad mellan Tarraluoppal och Njoatsosvagge?

Jag funderar på att gå från Tarraluoppal-stugorna in i Sarek via Njoatsosvagge. Enligt kartan finns det några vattendrag att vada mellan Tarraluoppal-stugorna och Njoatsosvagge. Ställer de till med problem? Jag tänker att det är bäst att gå öst om de två små sjöarna (se bifogat karta)?

Bilagor

• tarra.jpg
    tarra.jpg
    109.6 KB · Visningar: 875
... vattendrag att vada mellan Tarraluoppal-stugorna och Njoatsosvagge. Ställer de till med problem? Jag tänker att det är bäst att gå öst om de två små sjöarna (se bifogat karta)?

Jag läste just Fowwes senaste bok om Präststigen och enligt den är det inga problem att gå öster om Vassjajavratja. Kan förresten rekommendera boken!

För oss gick det bra att korsa de vattendragen utan problem....
Behövde inte ens vada......
Den svarta linjen gick vi..... 😁

Bilagor

• 336E4B40-A98C-4231-8AEA-7046D98D8298.jpg
    336E4B40-A98C-4231-8AEA-7046D98D8298.jpg
    80.2 KB · Visningar: 567

Aktuellt

Vinn "Sarek: en biografi" av Claes Grundsten!

Författaren, fotografen och Utsidan-bloggaren Claes Grundsten har skrivit en bok om sin långa relation till Sarek. Här har du chansen att vinna den!

Starta din egen blogg på Utsidan!

Vill du nå ut med dina äventyr till över hundra tusen friluftsintresserade? Börja blogga på Utsidan! Här hittar du en guide över hur du kommer igång.

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips