vad har ni för längd på era liggunderlag??

Man "behöver" ju bara liggunderlaget under kroppen. Huvud och ben kan ju sticka ut tycker jag (har ändå "kudde" i form av ihoprullade kläder)

/Peter

Hej!

Jag är själv 191cm och kör med termarest regular storlek, som är kortare än jag. tror 183 cm. funkar kanon. låter fötterna sticka ut. är det svinkallt i tälte kan man ju lägga något klädesplagg under fossingarna!

mathias

reservation, kom jag på: jag har faktiskt inte prövat ännu när det är "svinkallt", bara en teori att det borde funka med lite hoprullade kläder om det skulle kniva.

Tja! Har ett Exped Downmat 9 som också är 178 cm långt, inga problem att sova p ådet men jag brukar oftast använda mig av dunjackan stoppad i min sovsäckspåse för huvudet.

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Streamade naturupplevelser: Tre tips för lata mellandagar

Under året som gått har många nya naturfilmer och -serier släppts. Vi tipsar om några härliga äventyr att följa med på från soffan!

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips