Vad har ni fått för puckade frågor-kommentarer av omgivningen?

Är ute nu på en runda väldigt öde i värsta i skogar dom passar i skräckfilmen "tjurkyrkogården" den där hemska.

Rör mig mycket nattetid och blev väckt av polisen....man blev ganska förvånad hur fan dom ens hitta......

Det visade sig att några svamplockare sett det totalt nedregnade tältet och utrustningen och sedan ringt polisen.

Några år tidigare hade en tjej begått självmord och hittats en tid senare ute i den här ödeskogen på min tältplats så dom antog att en till gått samma öde till mötes....

Så dom visade en minneplats bakom en rotvälta bredvid tältet och fråga om det spökat, hur fan vågar du vara här?

Man var ganska förvånad, dock en tråkig historia i övrigt.
 
Jag har själv sovit på en begravningsplats ute i yttersta havsbandet (enda plana ytan på den ön) och ser inget konstigt i det alls, men omgivningens reaktioner när jag berättat det har varit minst sagt blandade. Likaså reaktionerna när folk kommit på att det spökar här i denna gamla kåk på allvar, det finns faktiskt dom som aldrig sätter sin fot här nån mer gång.
 
Jag har själv sovit på en begravningsplats ute i yttersta havsbandet (enda plana ytan på den ön) och ser inget konstigt i det alls, men omgivningens reaktioner när jag berättat det har varit minst sagt blandade. Likaså reaktionerna när folk kommit på att det spökar här i denna gamla kåk på allvar, det finns faktiskt dom som aldrig sätter sin fot här nån mer gång.

Konstigt ur spöksynpunkt då?

Själv tycker jag ju att det har mer med respekt att göra att man inte tältar på en begravningsplats, eller tex inne i en skeppssättning.
 
Fy fan - jag var som värsta frågetecket när dom stod utanför tältet iaf.

"Va fan gör ni här ute i ingestans"

Det var så öde så Usama Binladensdagbok,en flygolycka eller så kan få dit polisen...

Jag svor lite innifrån tältet och då sa dom nått om en död tjej...."öh?" tänkte att nu sitter jag verkligen i skiten om jag är ute mitt i ingemansland med en död tjej bredvid tältet.
 
Har väckt och skickat vidare ungt polskt par som tältade på kyrkogården hemma. Osmakligt och de skall vara katoliker?

Ett av mina vpl befäl byggde eldstadsbegränsningar av sten från en forngrav, vi fick dit ett fotografi från museet och de fick en lördag-söndag på sig att återställa. Tror inte de gör om det.
 
Och det var fasen vad det var PK här då, hela ön betecknas tydligen som begravningsplats men trots det så finns det både ett hus där som hyrs ut, torrdass, grill på berget iordningställd av Skärgårdsstiftelsen mm. Kom inte med pekpinnar då om det olämpliga i att sova en natt på den enda plana plätt som fanns framför kåken.
 
Jag har själv sovit på en begravningsplats ute i yttersta havsbandet (enda plana ytan på den ön) och ser inget konstigt i det alls, men omgivningens reaktioner när jag berättat det har varit minst sagt blandade. Likaså reaktionerna när folk kommit på att det spökar här i denna gamla kåk på allvar, det finns faktiskt dom som aldrig sätter sin fot här nån mer gång.

Du sa inget om att du sov på en gräsplätt framför en kåk. Du sa att du sov på en begravningsplats. Och det har inget med politisk korrekthet att göra. Bara respekt.

Etisk korrekthet? Religiös korrekthet?
 
Det var väl kanske lite väl knapphändigt beskriven lägerplats med andra ord. I övrigt håller jag med om att gravplatser lämnar man ifred.
 
Vem tar skada av att man sover på en gravplats, undrar jag, särskilt om ingen se något?
Jag har sovit i en utgrävd gravhög när det var det enda någorlunda vindskyddade stället, och skulle göra det igen. Spöken och gastar tror jag inte på.

Klart man inte ska tälta på en kyrkogård som det fortfarande kan komma sörjande till, men om man respekterar marken och inte lämnar spå efter sig, förstår jag inte hur man kan tycka att tusen år gamla gravar typ skeppssättningar och rösen skulle vara heliga för någon nu?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
GustavOh Vem har rätt till fjällen? Allmänt om friluftsliv 39
Skogsstjärnan Naturupplevelsen har blivit en inkomstfråga Allmänt om friluftsliv 316
TheGee Caravan backpacking sport sovsäck, kanske du har mer information om säcken. Allmänt om friluftsliv 16
ojm Vad har jag hittat? Allmänt om friluftsliv 0
Sverker G Vad har ni på er i sovsäcken? Allmänt om friluftsliv 20
Lea262 Finns det någon som har lust ... Allmänt om friluftsliv 1
Gamling Hm, är jag gnällig eller har folk blivit lata? Allmänt om friluftsliv 41
greenfish Gratis kartor som har meridaner!? Allmänt om friluftsliv 2
seww Var har DU varit på tur idag? Allmänt om friluftsliv 52
lost_in_time VARNING, åka till Ryssland om du har utländsk namn/utseende innebär problem! Allmänt om friluftsliv 23
apfaktor Har vi ett tråkigt liv...rent allmänt? Allmänt om friluftsliv 3
silenhag Vad har du hittat? Allmänt om friluftsliv 33
MarkusF Vilket sällskap har ni? Allmänt om friluftsliv 24
sasq Sajt som visar var det HAR regnat? Allmänt om friluftsliv 6
Fraktal Tappat bl.a ett Nallo, vad har du blivit av med? Allmänt om friluftsliv 34
NattaZatta Tips när man har med hunden på färd Allmänt om friluftsliv 7
bäfver Har ni sett den här? Allmänt om friluftsliv 14
pyllan Finns det någon som fått problem men sina knä av att använda MBT skor? Allmänt om friluftsliv 6
glenn o.c. Möten med puckade turister Allmänt om friluftsliv 19

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Det var 2019 som Oskar Normelli bestämde sig för att resa till Norge och bestiga Galdhøpiggen, Nordens högsta berg. Iförd skor som han lånat av sin ...