Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
För tillfället:
K2 escape. Riktigt risiga lagg med många sår... Fick dem för 100 Sfr. Mysiga ändock. På dem sitter cobror på 30 mm plattor.
Till det garmont gara med thermo-liner. Riktigt sköna, mycket skönare än mina löparskor eller för den delen morrontofflor.
Nästa skida blir utan tvekan K2 World Piste. Riktiga allroundmonster och alldeles jättemysiga. Cobra och kanske en aning lägre plattor än vad jag har nu.
På huvudet en kalasskön protechjälm i vitt. Kanske lite kall när det det kvicksilvret kryper neråt.
På knäna sitter numera knäskydd. Att man inte tänkt på det tidigare. Håller knäna varma och rörliga samt skyddar när man blir lite överentusiastisk och börjar slå knät i skidan.
Har fått in ca 15 dagar hittils. Nästa resa blir till gränsen innan midsommar om snö finnes. Fantastiskt kul vecka.
...efter en underbar vecka i Val d'Isere, med 2 meter snö
Kör på Fischer Movistars, Rottefella Cobra med fötterna i Scarpa T1. Salmon kruka och säkerhetsväst från Komperdell (som jag verkligen kan rekommendera)
// Oskar
Jag tänkte att jag skulle slippa nöta upp och ner i backarna för att få skidorna att se så där chickt slitna ut, så det ser ut som om man åker skidor jämt. Därför köpte jag ett par begagnade f.d. uthyrningsskidor i shopen i Rommebacken. Undersidan var felfri!
Det var kul läsning. Intressant att se vad ni andra åker på och vilken uppsjö av prylar det finns som fungerar.
Kan berätta att vi var 8 grabbar som var till Idre i helgen. Med oss hade vi 6 par hyrda skidor (alpina tyvärr...) av olika fabrikat/längd/typ. Det var väldigt individuellt vilka skidor man höll som favorit efter helgen. Personligen fastnade jag för Stöckli SL 150 cm i pist och Stöckli Raven 160 cm utanför pisten.
Smaken är som baken. Vi var långt ifrån eniga.
Tillsammans med den här tråden drar jag (som väntat)slutsatsen att jag i framtiden inte tänker köpa några skidor utan att provåka dem innan.
Har precis införskaffat ett par Head Monster 85r med Cobra R8.
Väntar nu med spänning på paketet från Telemark Pyrenees...
Vad det gäller skor så kör jag på T2r.
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...