Uthyrning Kanadensare södra Stockholm

Hej! Jag har googlat runt ett par timmar nu men hittar inte det jag söker, nämligen en kanotuthyrning (kanadensare). Jag önskar hyra med start i typ Vinterviken eller längs kusten söderut.

Är det någon som har tips på något ställe där det går att hyra? Jag kan även tänka mig att hyra en kanot privat av någon! Tidpunkten är påskhelgen.

Det närmsta jag vet är i Åkers Styckebruk. Där finns en mysigt tur ner till trosa via sjö och å-vägen.

Det är ju inte havet men mkt trevligt istället.
Men då de hämta kanoter efter turen kan jag tänker mig att man även kan avtala med de att de kör kanoter till en annan startplats mot lite pengar.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Vet inte om de finns kvar men...

Gudö kanot längs Gudöån hyrde tidigare ut kanadensare.
Björkvikstorpet på Ingarö har kanadensare för uthyrning - dock lite långt från Södertörn.

Annars är det tyvärr rätt skralt med komersiella uthyrare.

Annars finns det flera scoutkårer som har kanadensare men om dessa hyrs ut handlar mycket om kontakter. Min egen kår har tex kanoter i Drevvan men då dessa är inlåsta så är de inte helt lättillgängliga för publik allmänhet.

//Dag

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips