Uthyrning av Point65-kajaker?

Hej på er!

Är det någon som vet om man kan hyra Point65-kajaker någonstans i närheten av Stockholm?

Har paddlat lite och tänkte investera i en kajak. Point-kajakerna är attraktiva i pris och jag har hört positiva omdömen om dem men jag måste självklart provpaddla dem först.

Om någon vet var man skulle kunna hyra dem vore jag mycket tacksam om ni hörde av er!!

Lev väl,
Fredric

"Du kan även provpaddla kajaken ett stenkast från butiken i kavlugna Djurgårdskanalen eller krabba Nybroviken. Ring oss gärna först så att vi kan plocka ihop utrustningen du vill pröva innan du kommer."

http://www.point65.se/

Naturligtvis skall man kunna provpaddla hos försäljaren, men man kan ju inte göra veckoturer direkt. Det finns också tradiotionella uthyrare som har Point65 , affären vet nog vilka.

Ingarö

Ute på Ingarö.
Pinnipedia kajakuthyrning har glasfiber-Point att hyra.
(En massa andra modeller också...)

Kolla direkt med tillverkaren!

Jag hörde om ett gäng grabbar som åkte ner till point 69 fabriken i Estland för att köpa sina kajaker, det fungerade tydligen problemfritt, kolla upp det!

MVH Thomas

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips