Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Uppgift om taklast på begagna bil?
- Trådstartare Brune
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
250 mil/år! Kan du inte köpa en gammal Volvo 140, då slipper du skatt och kan veteranförsäkra bilen. Dessutom slipper du värdeminskning eftersom den bara ökar så länge inte rosten tar den. Service är också billigt eftersom den är lättmekad och delarna är billiga.
Det var inget bra tips!
På Blocket finns nu 10 st Volvo 140, färre än Volvo Amazon -57 st.
Om man är väldigt händig, har verktyg, utrymme och entusiasm samt en andrabil så kan man köpa en 140 att meka med. Volvo 140 är ingen bra bil, rostar som få och med dagens mått väldigt farlig.
Köp en hyfsat krocksäker och rostskyddad bil, kolla på http://www.vibilagare.se/ innan köp. Med de kriterierna skulle jag råda dig att fortsätta med VW eller Volvo av nyare modell.
Det var inget bra tips!
På Blocket finns nu 10 st Volvo 140, färre än Volvo Amazon -57 st.
Om man är väldigt händig, har verktyg, utrymme och entusiasm samt en andrabil så kan man köpa en 140 att meka med. Volvo 140 är ingen bra bil, rostar som få och med dagens mått väldigt farlig.
Köp en hyfsat krocksäker och rostskyddad bil, kolla på http://www.vibilagare.se/ innan köp. Med de kriterierna skulle jag råda dig att fortsätta med VW eller Volvo av nyare modell.
Du får lära dig söka lite bättre
Men visst är en nyare bil både säkrare och ibland mindre rostbenägen.
Ajdå, sökte bara på "Volvo 140" och "60-tal" till "70-tal". Kollade noggrannare nu och det finns:
67 st 142, 21 st 144 och 18 st 145'or.
140-modellen är dock ingen bra bil i dagens läge. Som entusiast-bil kan den vara kul.
67 st 142, 21 st 144 och 18 st 145'or.
140-modellen är dock ingen bra bil i dagens läge. Som entusiast-bil kan den vara kul.
Det var inget bra tips!
På Blocket finns nu 10 st Volvo 140, färre än Volvo Amazon -57 st.
Om man är väldigt händig, har verktyg, utrymme och entusiasm samt en andrabil så kan man köpa en 140 att meka med. Volvo 140 är ingen bra bil, rostar som få och med dagens mått väldigt farlig.
Köp en hyfsat krocksäker och rostskyddad bil, kolla på http://www.vibilagare.se/ innan köp. Med de kriterierna skulle jag råda dig att fortsätta med VW eller Volvo av nyare modell.
på vilket vis är golf så mycket bättre än volvo 140 i trafiksäkerhetshänseende? detaljer och källor tack.
Äldre Golf
är inte speciellt bra se http://www.folksam.se/testergodarad/bilkoparguider/hursakerarbilen Volvo 140 hittade jag inte i Folksams undersökning av verkliga olyckor.
Thure
är inte speciellt bra se http://www.folksam.se/testergodarad/bilkoparguider/hursakerarbilen Volvo 140 hittade jag inte i Folksams undersökning av verkliga olyckor.
Thure
på vilket vis är golf så mycket bättre än volvo 140 i trafiksäkerhetshänseende? detaljer och källor tack.
Egentligen är vilken modernare bil som helst (med höga EuroNCAP-poäng) bättre än en Volvo 140.
http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
Testet visar en modern småbil mot en förmodat säker Volvo 940. Hur är då en 140?
Om man ändå köper en nyare bil är det bäst att också köpa kvalitet. Det där är mer subjektiv men man kan söka på tex "Autoindex". Sen får man dra egna slutsatser varför tex franska bilar inte placerar sig så högt.
http://www.carcity.se/275/1779/Sveriges-nojdaste-bilagare.html
En större bil är säkrare än en mindre. En nyare är säkrare än en äldre. Men att jämföra en större och äldre med en mindre och nyare är inte alldeles enkelt...
Om jag inte körde mer än 250 mil/år så skulle jag hyra bil de gångerna och då kunna slå till med ett rejält skåp som rymmer kajaker o annat då det behövs.
Ekonomiskt sett måste det vara fördelaktigt plus att du alltid har en ny och bra bil.
Precis min tanke. Har du räknat på det?
Precis min tanke. Har du räknat på det?
En av mina ungar är finansvalp och bor i Sthlm, dom sålde sin bil och hyr numer bil så fort dom behöver en och hävdar att det är oslagbart när man bara kör några hundra mil om året.
Och jag är säker på att han inte gör något som inte är ekonomiskt fördelaktigt
Dessutom har du alltid en ren och servad bil i just den storleken du behöver vid tillfället. Måste ju vara miljövänligt antar jag.
På en del platser finns det ju också bilkooperativ, men jag vet inte vad det kostar. Här i Tyskland är det väldigt populärt och sägs ska vara förmånligt. Där finns olika storlekar att välja bland.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg