Unlock code och så?

Jag har lyckats att installera City Navigator på datorn och kört unlock wizard. Allt funkade. Jag fick dock inte den 25-siffriga koden när wizarden var slut (det fick jag när jag installerade FriPro). Hur får jag tag på koden igen (behövs ju när jag byter dator...) /Andreas

Logga in på my.garmin.com så kan du hämta koderna där.

Alternativ 2 är att visa dom i MapSource och skriva av dem på papper.

Alternativ 3 är att skriva en backupfil i MapSource som du sparar bland dina övriga backuper.

Finns i Registret

Koden/koderna finns sparade i Registret.

Om du söker på din kod till Friluftskartan Pro, så hittar du nog koden till din nya karta.

I min dator finns min kod bl.a under
HKEY_CURRENT_USER\software\GARMIN\MAPSOURCE\Codes

Utskrift av koden på papper är bra att ha i fall man blir tvungen att formatera om C-disken

Per

Logga in på my.garmin.com så kan du hämta koderna där.

Alternativ 2 är att visa dom i MapSource och skriva av dem på papper.

Alternativ 3 är att skriva en backupfil i MapSource som du sparar bland dina övriga backuper.

Hmm, my.garmin.com säger att jag inte har några kartor inlagda å jag hittar inte var i Mapsource var jag kan visa koderna eller exportera dom. Dessutom finns det bara med kod till en karta i registryt, trots att jag ha fungerande både FriPro och CN i navigatorn... Några tips om mapsource skulle vara snällt. /Andreas

Du bör ha fått en kod när du köpte CN. Den kan du i så fall lägga in alldeles i början av unlock-wizard.
I wizarden kan du också se vilka koder du har lagt in och sälerhetskopiera dem mm.
Bertil

Hmm, my.garmin.com säger att jag inte har några kartor inlagda å jag hittar inte var i Mapsource var jag kan visa koderna eller exportera dom. Dessutom finns det bara med kod till en karta i registryt, trots att jag ha fungerande både FriPro och CN i navigatorn... Några tips om mapsource skulle vara snällt. /Andreas

Nu har jag bara engelsk version av Muppsås men där väljer man Utilities > Unlock Maps > Next > View My Unlock Codes

Då ser man en lista av installerade kartor, markerar en karta och klickar på Properties.

Har du verkligen installerat CN på datorn? Att ha CN i bara GPS:en räcker inte långt om man vill planera rutter & spår.

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips