Ulrika syr tält - kolla in hennes blogg

Tack.... Hade jag inte prestationsångest innan så fick jag det nu. Men det är ju å andra sidan just därför jag har lagt upp bloggen - för att tvinga mig själv att avsluta projektet.

Tack alla ni som har hjälpt mig på traven så här långt! Nu är det ju snart helg, med många lediga timmar.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Jag ser in i framtiden, när de infekterade trådarna ibland handlar om tältens Tält, det svenska supertältet Öhrnell... :)

OT:

Och det skulle vara ett minus menar du?

Jag som trodde att chansen att köpa verktyg och maskiner var halva drivkraften bakom hemmafixande ;)

PS, lycka till Ulrika! Spännande

Jag har jag övervägt att SJÄLV börja tillverka egna kamsäkringar. Jag tänkte börja med en modell där delar av konstruktionen är strängpressad...

(Antagligen kommer jag att fuska lite till en början och köpa aluminium från ett kommersiellt smältverk.)

Skämt åsido, det ser ju jättefint ut på tältbilderna och man blir lite avundsjuk på dem som har sån hand med symaskinen. Själv brukar jag vara nöjd om trådspänningen råkar bli rätt inställd.

Imponerande

Jag har länge tänkt att göra ett tält ... men bara stannat vid just en tanke... :-(

Kul att någon omsätter tanken i handling...

Thomas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips