Ullmax underställ, vikt?

Jag är 184, men mager som en stör. Väger knappt 70kg.
Är du litet mer välväxt än vad jag är så fyller du ju ut stället litet mer. Skulle tro att L blir lagom till dig. Skulle det mot förmodan bli för stort går det ju alltid att byta, även om det medförlitet besvär.

/ Bertil
 

avslutad210712

Gäst
Det tjockare stället väger

Tröja: 438g
Kalsong: 327g

Är 178 cm och väger ungefär 85 kg. Har storlek L vilket passar bra upptill men benen på kalsongerna är lite långa för mig.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Jag är 184 och väger 74, hamnar jag som vanligt mellan stolarna? Blir L för bylsigt, och M för kort i ärmarna/benen? Hur är det med ärmlängd på de där Ullmax?

Det är något av det värsta jag vet, friluftskläder med korta ärmar.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Hej
Jag är 185/65 och funderar starkt på att beställa det lättare stället i merinoull. Det verkar fantastiskt prisvärt. Men är det Medium jag ska ha? Jag tror det även om det kanske blir lite kort. Vad säger ni som har det?
 
langby; sa:
Hej
Jag är 185/65 och funderar starkt på att beställa det lättare stället i merinoull. Det verkar fantastiskt prisvärt. Men är det Medium jag ska ha? Jag tror det även om det kanske blir lite kort. Vad säger ni som har det?


Hej Martin!

Jag mäter 183/72 och har det lätta merinostället i storlek medium. Det sitter mycket bra på mig, men kortare i ryggen skulle jag inte vilja att det var. Jag skulle nog tippa att det kan funka till dig också.

Lycka till!
/Pär
 
Hiza; sa:
Hej Martin!

Jag mäter 183/72 och har det lätta merinostället i storlek medium. Det sitter mycket bra på mig, men kortare i ryggen skulle jag inte vilja att det var. Jag skulle nog tippa att det kan funka till dig också.

Lycka till!
/Pär
Tack för det fantstiskt snabba svaret. Jag tror nog att jag ska investera i ett sånt ställ. Tack än en gång.
 
avslutad210712; sa:
Det tjockare stället väger

Tröja: 438g
Kalsong: 327g

Är 178 cm och väger ungefär 85 kg. Har storlek L vilket passar bra upptill men benen på kalsongerna är lite långa för mig.

Hmm, verkar vara ett tjockt ställ!?! Min tröja90 väger 425 gr i strl 5...kanske mer ull i Ullmax :) (60 % i tröja90)?
 
joru; sa:
avslutad210712; sa:
Det tjockare stället väger

Tröja: 438g
Kalsong: 327g

Är 178 cm och väger ungefär 85 kg. Har storlek L vilket passar bra upptill men benen på kalsongerna är lite långa för mig.

Hmm, verkar vara ett tjockt ställ!?! Min tröja90 väger 425 gr i strl 5...kanske mer ull i Ullmax :) (60 % i tröja90)?
438g mot 425g, är det något att yvas över? Två ullfrottéplagg som väger så lika? Jag lovar att om man väger 10 olika tröja90 så varierar säkert vikten mellan de intervallen...
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.