tur cykel under 3000kr

ska cyklar runt island i sommaren 2010 och undrar om ni kan rekommendera en bra tur cykel för under 3000kr?
har sett en som heter panorama från bil tema men vet inte om det blir ok för island?
några tipps?

Med den budgeten skulle jag nog främst kolla på begagnade cyklar. Du kommer få mycket mer cykel för pengarna då!

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Med den budgeten skulle jag nog främst kolla på begagnade cyklar. Du kommer få mycket mer cykel för pengarna då!

Jag håller med, men gör det snart. Det har funnits några bra cyklar på blocket nu under vintern. Det lär bli färre och färre allteftersom vi närmar oss den trevligare årstiden.

Ingen vän av vintern,
Daniel

tjena

vet inte om detta är tilllåtet men jag har en univega alpina pro som jag inte behöver till förfogande och tänkte låta den gå för 1500. se annonserna här på utsidan, dubbelbutted stål och lx/xt över hela cykeln.

perfekt skick, ingen rost, allt funkar osv. storlek 17", för den som är under 180.

skicka ett mail via annonsen om du är intresserad, har massor med bilder.

MVH

vet inte om detta är tilllåtet men jag har en univega alpina pro som jag inte behöver till förfogande och tänkte låta den gå för 1500. se annonserna här på utsidan, dubbelbutted stål och lx/xt över hela cykeln.
...

skicka ett mail via annonsen om du är intresserad, har massor med bilder.

Jag är inte personligen intresserad men försökte hitta annonsen för att se om den hade stel framgaffel (hade jag velat ha om det var jag som köpte). Det var inte speciellt lätt att hitta. Du borde skicka en länk till frågeställaren.

Men det är ett exempel på vad jag menade ... helt bra cykel begagnat som passar till frågan.

satt precis och letade efter den och den fanns ju inte under prylmarknaden, tänkte att annonsen kanske blivit borttagen för att den var gammal. Men länken som dlridings hittade är den jag menade.

La även upp den på happymtb som har annonsen kvar. Finns en bild där också.Stel gaffel naturligvis. Länk:
http://happymtb.org/annonser/index.php?page=view&id=41737

har fler bilder till den som vill ha, skicka bara ett mess genom annonsen.

MVH

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips