tur cykel under 3000kr

ska cyklar runt island i sommaren 2010 och undrar om ni kan rekommendera en bra tur cykel för under 3000kr?
har sett en som heter panorama från bil tema men vet inte om det blir ok för island?
några tipps?

Med den budgeten skulle jag nog främst kolla på begagnade cyklar. Du kommer få mycket mer cykel för pengarna då!

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Med den budgeten skulle jag nog främst kolla på begagnade cyklar. Du kommer få mycket mer cykel för pengarna då!

Jag håller med, men gör det snart. Det har funnits några bra cyklar på blocket nu under vintern. Det lär bli färre och färre allteftersom vi närmar oss den trevligare årstiden.

Ingen vän av vintern,
Daniel

tjena

vet inte om detta är tilllåtet men jag har en univega alpina pro som jag inte behöver till förfogande och tänkte låta den gå för 1500. se annonserna här på utsidan, dubbelbutted stål och lx/xt över hela cykeln.

perfekt skick, ingen rost, allt funkar osv. storlek 17", för den som är under 180.

skicka ett mail via annonsen om du är intresserad, har massor med bilder.

MVH

vet inte om detta är tilllåtet men jag har en univega alpina pro som jag inte behöver till förfogande och tänkte låta den gå för 1500. se annonserna här på utsidan, dubbelbutted stål och lx/xt över hela cykeln.
...

skicka ett mail via annonsen om du är intresserad, har massor med bilder.

Jag är inte personligen intresserad men försökte hitta annonsen för att se om den hade stel framgaffel (hade jag velat ha om det var jag som köpte). Det var inte speciellt lätt att hitta. Du borde skicka en länk till frågeställaren.

Men det är ett exempel på vad jag menade ... helt bra cykel begagnat som passar till frågan.

Aktuellt

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips i Norden!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?
Kan naturområden gynnas genom att talas om likt idrottsanläggningar? Det och mycket mer diskuteras i det senaste avsnittet av Outdoor & Friluftsliv!

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!
satt precis och letade efter den och den fanns ju inte under prylmarknaden, tänkte att annonsen kanske blivit borttagen för att den var gammal. Men länken som dlridings hittade är den jag menade.

La även upp den på happymtb som har annonsen kvar. Finns en bild där också.Stel gaffel naturligvis. Länk:
http://happymtb.org/annonser/index.php?page=view&id=41737

har fler bilder till den som vill ha, skicka bara ett mess genom annonsen.

MVH

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.