Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Behöver snarast köpa/låna en förare över Simonsberget, Tunaberg (ska gå en kurs där snart). Har det kommit nån ny, som det ryktats om ibland, eller finns nån gammal kvar? Alla tips mottages med tacksamhet!
Till alla de som käst de befintliga eller sökt förare över Tunaberg.
Det har många gånger arbetats med förare över området. De som finns är roliga, men svåra att föjla eller knapphändiga och svåra att föjla.
Nu finns ännu en ambition att skriva ihop en förare över Tunaberg.
Närmast kommer det att finnas en översiktsbild över berget. Den kommer att vara klar till höstträffen. (i slutet av september)
Flera leder har fått en ansiktslyftning och mer kommer.
Har du information om bergen runt Tunaberg, ta gärna kontakt med mig.
1 juli. Startskottet.
Det var då jag tog första steget mot att bestiga alla Norges 2000-meterstoppar – 377 stycken – på ett år. Genom sommar, höst, ...
I somras gjorde jag en solovandring genom naturreservatet Kvikkjokk-Kabla fjällurskog. En fin tur i landets mest orörda urskog och vidare upp på det ...
6 kommentarer
Med start I Vaisaluokta (båt från Ritsem) vandrade jag en del av Nordkalottleden till Sulitjelma i Norge. Därifrån gick jag söderut genom Junkerdals ...
1 kommentar
Ett stenkast från den italienska gränsen ligger den lilla rivieran. Kantonen Ticino packar en svårslagen mix av Alpernas berg och tropisk riviera, ...
2 kommentarer
”Jag vill inte åka hem”, sa Dana till kameran. ”Det är något med Sverige som är svårt. Jag kan inte förklara det.”
Jag gjorde de sista intervjuerna ...