• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Trött på att vara singel i fjällen!

Lättaste...

Lättaste sättet e väl bara att fixa ett konvent där alla sidans singlar träffas under en långhelg/vecka på en bra fjällig plats med tillhörande aktivitet o mingel?! Problem solved? Dem som hittar något hittar något o dem andra får testa igen.

Wow, vilken jäkla tråd.

Själv fick jag min nya flickvän att tillbringa en natt i ett tält för första gången för några helger sedan. Hon trodde att hon skulle dö. Annat var det morgonen därpå, då ville hon tälta igen. Vet inte hur mycket övertalning det kommer att krävas för att få upp henne i fjällen.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Wow, vilken jäkla tråd.

Själv fick jag min nya flickvän att tillbringa en natt i ett tält för första gången för några helger sedan. Hon trodde att hon skulle dö. Annat var det morgonen därpå, då ville hon tälta igen. Vet inte hur mycket övertalning det kommer att krävas för att få upp henne i fjällen.

Det är väl bara att sälja in det på rätt vis, på premisser som hon skulle uppskatta? Dela upp med boende på fjällstugorna/stationerna och tältning. Så kan du smyga det på henne kanske?

Äventyrerska söker äventyrare

Men alltså, vill du hänga med på fjällvandring, snowboard off pist, teknisk dykning, MTB (vill gärna testa i fjällen), klättring, resor till världens alla hörn och inte är främmande för nya utmaningar eller lite god mat & dryck mellan äventyren så är jag här och bara väntar på dig...men vänta nu, du finns inte va? ;) Motbevisa mig gärna!

- Fjällvandring Check
- Off-pist åkning Check (visserligen på skidor)
- MTB Check
- Dykning Check (Dock nybörjare)
- Klättring Check (Mest inomhus men helst utomhus på ett högt berg)
- Resor till världens hörn Check (Marocko i januari, Nya Zeeland med mellanlandning i Nepal andra halvan av 2015)

Så de finns nog.. ;)

Friluftstjej finnes!

Hej alla friluftskillar! Här är jag och jag längtar precis som ni efter sällskap i fjäll o mark, vatten o berg, toppar o dalar, klippa o skog....så ni får gärna höra av er.
Jag är 44 o spänstig o alert och älskar allra mest snö i stora mängder. Såg en artikel om Muddus naturreservat med snöskor på ....det vore nåt!

Min morfar vandrade jätte mycket ensam i Norrlands fjäll på 30-talet o jag har funderat på om jag skulle vilja det, men...nja, hellre tillsammans faktiskt! :)

Så hur gör vi? kontaktar ni mig på min mail kanske så kan vi ju se!? hjortronmyr@live.se

Jag kanske vågar mig på en liten "blänkare" på Forumet också.
Hoppas vi ses!

Finns och söks ...

Intressanta diskussioner det här, jag för min del hade varit nöjd om bekantskapskretsen hade utökats med fler friluftsintresserad vänner gärna i närområdet södra Sverige såsom Skåne ex. men även i andra delar av landet. De är nog så svårhittade . Forumet består utav en stor mängd människor några bör man ju funka bra ihop med.

Mina krav är modesta glatt humör och gilla vara ute räcker långt, gör det mesta nöjd med enklare grejer inte bestiga mountain Everest typen kanske. Jaga karlar får andra göra, dejting är inget för mig, jag är förbrukad.

Ingen som tänkt besöka fjällfest möjligen?!

Lycka till i djungeln !

50 länder precis besökta!

Halvvägs mot målet 100 :)
Dessutom halvvägs i livet (japp funderar på att trilla av pin ganska tidigt).

Vandring, berg , djur och natur står allt som oftast på programmet när resmål väljes.

www.travelante.se

Hör av er om ni ska med :)

Förlsag på kontaktmöjlighet

Funderar på en sak.
Den där bilden som någon postade tidigare i tråden, med olika färg på mössan. Skulle man inte kunna ha ett stycke tyg runt armen? Eller en mössa för den delen.
Grönt för singel, röd för upptagen, gul/orange för öppen för kontakt. Eller nått sånt?
Först tänket jag att man skulle haft ett band som det står utsidan.se på, så när man ser någon med ett sådant så kunde man fråga efter användarnamn = isbrytare. Men kanske bättre med någon färg på något ställe som utsidans medlemmar vet hur de ska tolka?

Det här vandringen kanske kan vara något?

Ett förslag är endags vandring lördag 30 maj. sträcka ca 1.5mil
Laxaleden som förra året men nu i bästa tid då knopparna börjar slå ut och laxarna leker .
Vill man testa fiskelyckan så kan man ju ta några kast vid rast/vila ;) glöm inte fiskekortet bara.
Vi startar i svängsta och avslutar i mörrum så det ska funka bra med kollektivtrafiken.
För de som vill övernatta så kommer vi va några stycken som ev tar oss upp på fredagen till vindskyddet vi sov förra året i :)
Några kanske har möjlighet att komma tidigare på fredagen och då finns det möjlighet att vandra i området innan fredagsmyset ;) detta funkar för mig.
Förra året blev det super mysigt vid lägerelden :)
vi som sover över vandrar ner till svängsta på lördagen och möter upp er andra vid jaktia butiken.

DEtta är bara ett förslag , kom gärna med ideér :)

Mer finns i den här tråden:
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=77467

Jag var med på förra årets vandring :).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips