• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Trött på att vara singel i fjällen!

Sällar mig också till skaran som undrar var alla friluftsintresserade män är? Happy pancake-dejtande och lattedrickande känns som en ointressant omväg för att hitta en;)

Sara, de är inte i fjällstugorna i alla fall för där har jag kollat. Kanske tältar de i någon avlägsen dal och att det är därför de är svåra att upptäcka. ;)

Sällar mig också till skaran som undrar var alla friluftsintresserade män är? Happy pancake-dejtande och lattedrickande känns som en ointressant omväg för att hitta en;)
Och även jag undrar samma sak gällande friuftsintresserade kvinnor. Några kompisar försökte få mig att nätdejta på gladapannkakan men jag tycker också att det verkar behövas alldeles för mycket bortkastad tid för att kunna hitta något guldkorn... Av den här tråden att döma så verkar det ju trots allt finnas en del friuftsintresserade både kvinnor och män här som är på jakt efter likasinnade. Kanske dags att starta en dejting-tråd här på Utsidan eller rentav styra upp någon singelträff i friluftsmiljö?
Sara, de är inte i fjällstugorna i alla fall för där har jag kollat. Kanske tältar de i någon avlägsen dal och att det är därför de är svåra att upptäcka. ;)
Haha, ja det misstaget gör man ju varje gång...:)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Alla tjejer mellan 25-37år är välkommen att bjuda mig på antingen en kaffe latte eller en paddlingstur, alternativt en vandring till Preikostolen i Norge :)

Eller nått annat skoj...

Inga problem alls :)

Man lever bara en gång. Så ta första steget...

Vad får ni då?
Jo, en grabb bosatt i Göteborg som siktar på att besöka minst 100 länder innan han trillar av pin. Halva jorden alltså. Jag är på god väg och känner att målet är inom räckhåll :)
Älskar berg. Himalaya lika mycket som den svensk/norska fjällvärlden.

Kort och gott så är jag en djur och natur-älskare.
Ni får även en central lägenhet på köpet. Det bästa av två världar liksom :)

Så sluta gå som katten kring het gröt och go for it!
Sådär, nu har jag gjort mitt... :)

Varit i, på o runt helgs i 9 dagar och kom hem i förrgår.. Var ute o paddla igårkväll i solnedgång. Går utb till Fjäll & Vildmarksledare i Malung och är en singel, lattedrickande o äventyrlig kille men aom även gillar en soffa då o då

Haha kan bara säga samma sak, fast då gäller det kvinnor. Känns svårt att lyckas träffa rätt guldkorn på dom sidorna tyvärr. Många som tycker man är dum i huvudet när man spenderar semestern i fjället och gärna vintertältar med kajaken i skärgården ;)

Ja nog saknar man någon som har lika intressen som en av det motsatta könet, helst när det gäller fjäll men även skogen.

Att hitta en partner är nog inte det lättaste, särskilt inte om en har orimligt höga krav som en del av er i början av tråden verkar ha. Och är ni själva så himla fantastiska personer? Personligen tror jag inte det finns någon som är felfri utan en får helt enkelt acceptera felen och lära sig att leva med dem (förutsatt att det är ganska obetydliga saker). Får känslan av att många av er letar så förbannat mycket också. Jag ser inte på andra människor jag möter som potentiella partners. Skulle en träffa någon och tycke uppstår så får en väl ta det därifrån.

Att hitta en partner är nog inte det lättaste, särskilt inte om en har orimligt höga krav som en del av er i början av tråden verkar ha. Och är ni själva så himla fantastiska personer? Personligen tror jag inte det finns någon som är felfri utan en får helt enkelt acceptera felen och lära sig att leva med dem (förutsatt att det är ganska obetydliga saker). Får känslan av att många av er letar så förbannat mycket också. Jag ser inte på andra människor jag möter som potentiella partners. Skulle en träffa någon och tycke uppstår så får en väl ta det därifrån.

Så sant är det

föredrar att gå själv

Vi finns. Men jag går hellre själv då jag sällan stött på folk som jag vill anpassa mig efter. Är så mycket enklare att gå själv, men börjar tänka att det kunde va trevligt att hitta åt nån som det kunde vara enkelt med :).
Faktiskt så är det inte tvärgjort att hitta nån vettig kille. Är ju lite direkt friluftsintresse som är den enda parametern.

Har suttit och kollat lite i tråden och herregud, ja blir mest fundersam över hur folk beter sig. Inte fan är det särskilt attraktivt att anklaga och va dryg. Efterfrågar mer tid för reflektioner innan postning.
Men vad vet jag, verkar ofta som dom mest självklara saker är det mest sällsynta ny för tiden...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips