Jag har använt triangeln på de flesta turer jag gjort sedan jag köpt den.
Jag skulle inte säga att det är en ersättning för 27:ans vindskydd, som jag tycker är mycket stadigt och effektivt.
Triangeln är dock bättre än vad mini trangiat är i vindavseende.
Jag använder triangeln med spritbrännaren och 27:ans kaffepanna, fyller spritbrännaren innan avfärd så har jag till 4-5 uppkok. Ett uppkok är perfekt för en omgång couscous mix med rejäl ungersk lufttorkad korv till o en kopp the. (go greens cous cous mix är fenomenal, testa!).
För det jag använder den till så är jag fenomenalt nöjd, på dagsturer och solo är det den som kommer följa med.
Har inte använt den med gasbrännaren än då jag kör med sprit då jag är själv (ingen brådska o tystnad)
Hälsningar
C
ps, på en längre tur med flera personer då jag kör på gas skulle jag nog ha med triangeln ändå för att på ett smidigt sätt kunna ha två lågor vid behov.
Några få utlåtanden finns det än så länge i denna tråden. Men är det någon mer som har provat Trangia Triangel och som kan ge fler kommentarer och tankar kring användarvänlighet och funktion?
Kan den på ett bra sätt ersätta Trangias vindskydd till 27-serien HA på 262g jämfört med Triangeln på 115g? Är det värt den lilla viktbesparingen?
Har någon testat triangeln tillsammans med gasbrännaren och hur effektiv är den uppsättningen?
Lite roligt, men tydligen är det möjligt att helt och hållet missa ihopsättningen av Trangia Triangel:
http://www.youtube.com/watch?v=5dUjjDDbOvw