• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Tränings-/friluftskompis i Umeå

Hej Maja,

Som du skriver så är VKs Skogsluffen slut för två dagar sedan, missade slutspurten pga en segdragen förkylning :(

Du hittar lite info längst ned till höger på
http://209.85.135.104/search?q=cach...3.pdf+VK+skogsluffen&hl=sv&ct=clnk&cd=6&gl=se

Du kan också ringa t ex till Intersport på Mariedal, eller IFK Umeå.

Överlevnadsturen måste vänta tills efter mina tre utplaceringsveckor i Ösd och Storuman. Sen får vi se, det vore väldans kul. Känner en markägare i Tavelsjö som gladeligen skulle upplåta sin mark för lite granristagning etc etc.

Hör gärna av dig med funderingar/förslag, även om just jag blir borta några veckor. Kul om någon håller forumet igång!
 
Orientering

Kul att flera verkar vara pigga på orientering. Studentföreningen Myggans OS har träningar varje måndag där även nybörjare är hjärtligt välkomna:) Annars om ni vill ut nån helgdag så hänger jag gärna på, har tränat en del orientering i mina dagar och borde kunna komma med något tips i alla fall... Har precis varit ute på ett pass i nydalaskogen, fint med alla löv men rejält blött!!!
 
Anna; skulle gärna träna med Myggan om det inte var för att mina måndagar redan är uppbokade. Attans!

Annars då, nån som har nåt på G? Själv har jag varit utanför stan i snart tre veckor och inte alls längtat hem. Men på fredag kväll kommer jag hem och då måste jag ut. Aktivitet, någon? Jag tar den Svarta Hunden med mig.

/A.
 
Lite dålig aktivitet här på sistonde... Nu har ju snön äntligen kommit till umeå, även om den väl inte lär ligga kvar så länge. Isen börjar lägga sig på Nydalasjön också, den höll att stå på en halvmeter ut från stranden igår. Vad hittar ni på i vinter?
 
Jag rejsar runt som värst på min dubbdäcksförsedda räsercykel.

Tankarna är ställda mot vintern, jag ska lära mig åka telemark, och jag ska se till att komma ut och tälta i vinter!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Hiawata Tränings/friluftskompis i Dalarna Träffar 4
Trhoaoiney1024 Tränings kompisar Träffar 0
Joa Tränings/klätterkompis i Västernorrland Träffar 0
Krek Tränings-/tävlingskompis i Umeå Träffar 0
L81 Tränings/äventyrskompis i Sthlms området? Träffar 6
kaktusen89 Tränings/äventyrs kompis runt 18 år sökes i stockholm Träffar 21
Dreugtripobo Klätter-tränings-rid-friluftsintresserad i skellefteå? Träffar 6
jacobin Friluftskompis i Uppsala! Träffar 4
hannar Friluftskompis Umeå Träffar 10
Valpish Friluftskompis Bohuslän med omnejd. Träffar 0
Lokesnoke 21-åring söker friluftskompis... Träffar 6
nvavargen friluftskompis Södertälje Träffar 0
LisaJ hund-/friluftskompis i Östersund Träffar 1
Schneehase friluftskompis i Uppsala Träffar 0
Zsofi friluftskompis i södra Småland? Träffar 33
BlondieIII Friluftskompis i Uppsala Träffar 8
ala Friluftskompis Osby/Hässleholm/Kristianstad etc. Träffar 3
Zar Friluftskompis i Norrbotten/fyrkanten sökes! Träffar 2
Jennygirl Friluftskompis i Åretrakten! Träffar 4
tisca Friluftsintresserad i umeå söker bekantskaper Träffar 3
Klockren Ninja Friluftskompisar sökes i Umeå! Träffar 1
suneglunk Ny i Umeå -barnfamilj söker utevänner Träffar 0
skogstösen Vänner i Umeå Träffar 2
mm123 Umeå Övik Sundsvall Träffar 0
_hattifnatt_ Ta dykcertifikat med oss i Umeå! Träffar 0
lleberg Vårtur kring Umeå? Träffar 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.