• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Tränings-/friluftskompis i Umeå

Hej!

Jag är en 32-årig tjej som är ganska grön vad gäller friluftsliv, främst eftersom mina kompisar inte alls tycker att det är något som lockar. Eftersom det inte är så kul att vara aktiv själv vore det kul att träffa någon/några människor som tycker det är kul med allt från att vandra, paddla kajak, dyka, rida, klättra, etc, etc som man kan hitta på roliga saker med. Ju fler desto bättre! Jag är med på det mesta och är det något som jag inte har testat något förut så kan man väl alltid lära sig.

Hör av dig!
 
'allå, 'allå...

Upptäckte den här tråden först nu, attans. "If the offer still stands" så är jag på det mesta. Bor i Umeå sen länge, vet om en del fina områden även om jag inte har full koll. Skulle gärna ta alla tänkbara ursäkter att vara ute mycket i höst, ska inte ta på mig så s i n n e s s j u k t mycket jobb som denna vår. Hösten innebär ju t ex svamp och bär och där har jag lite ställen att dela med mig av.

Ägnar mig åt det mesta inom uteliv även om jag kanske är mer åt "the light side". Hoppas börja klättra till hösten, blev inte av denna vår. Testar gärna nåt nytt också! Gillar skogen, springer en del, har en svart hund. Behövs det mer än så? Hör av dig om du är intresserad, jag PM:ar!

/A.
 
Hösten innebär ju t ex svamp och bär och där har jag lite ställen att dela med mig av.
Dottern flyttar till Umeå till hösten och jag tror att hon gärna skulle vilja lära känna någon som kan ta henne med till ställen med bär och svamp (fast det senare kan hon inget om, men hon har pratat om att börja). Nu vet hon inte att jag skriver det här, men jag ska säga till henne att hon kan pm:a dig om hon vill. (Dock är hon i datorfria trakter i drygt två veckor, så det blir i så fall senare i sommar eller till hösten.)
 
Dottern flyttar till Umeå till hösten och jag tror att hon gärna skulle vilja lära känna någon som kan ta henne med till ställen med bär och svamp (fast det senare kan hon inget om, men hon har pratat om att börja). Nu vet hon inte att jag skriver det här, men jag ska säga till henne att hon kan pm:a dig om hon vill. (Dock är hon i datorfria trakter i drygt två veckor, så det blir i så fall senare i sommar eller till hösten.)


Ta detta på rätt sätt, men jag kom att tänka på följande artikel när jag läste detta inlägg :)

http://www.expressen.se/nyheter/1.1208409/de-parar-ihop-sina-barn-i-parken

Mvh /Joel
 
Ta detta på rätt sätt, men jag kom att tänka på följande artikel när jag läste detta inlägg :)

http://www.expressen.se/nyheter/1.1208409/de-parar-ihop-sina-barn-i-parken

Mvh /Joel
Jamen vaffan, hur ska jag nånsin få några barnbarn om jag inte gör nåt åt saken. De har ju inte tid till annat än att träna, nån av mina tre numer inte små barn!

Skämt åsido, jag insåg redan när (innan) jag skrev inlägget att det säkert kommer att uppfattas så, men jag tror nog Strykarräven är klok nog att inte missförstå och att dottern skulle lyssna på mig är ändå uteslutet. DESSUTOM har hon hotat med att ta med MINA bär till Umeå, så nu gäller det att vara smart och ligga ett steg före :)
 
Dagsturer

Hej!

Jag bor i Umeå och har tänkt ge mig ut på lite dagsturer här runt omkring som förberedelse för fjällvandringen lite senare i sommar. Det vore ju absolut trevligt med sällskap. Hör gärna av er om ni känner att det skulle vara något att hänga med på.
 
Åh, det hade varit roligt, men jag är först tillbaka i Umeå i mitten av augusti, och vid det laget har du antagligen redan fjällturat. Men efter sommar kommer höst!

Kebnekajsa: Klart jag ska försöka visa lite bär- och svampställen, och om jag kommer på några andra guldkorn längs vägen. Be henne höra av sig bara.
 
Det var ju synd. Men man kan ju alltid satsa på att hålla igång vandringsformen även efter fjällvandringen :)
 
Hänger gärna med på vandring o annat friluftsliv i augusti när jag är tillbaka från semestern. Jag bor i Lycksele så hör av er när ni passerar .
 
vill också ut mer under sensommar och höst!

Jag heter Helena och har i oktober bott i Umeå i två år och sett alldeles för lite av omgivningarna. Har jobbat alldeles för mycket med min avhandling. För att orka fram till disputationen i vår måste jag ut i skog och mark mer!! Har en svart hund jag med - såg att Strykarräven också hade det :) - och är ute varje dag, men mest i närområdet. Flyttade till Umeå från Åre där jag har bott i tio år. Har åkt mycket telisar, längdåkning, turåkning, vandrat, klättrat, plockat svamp och bär - men tappat detta helt när jag flyttade hit! När sticker vi ut?? ;)
 
Är du ledig nästa vecka?

Hej,
Heter Jennifer och är för tillfället hos mina föräldrar i Västerås men planerar på att åka hem till Lycksele någon gång under veckan. Jag har en vecka semester kvar och är sugen på att vandra några dagar. Vad säger du?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Hiawata Tränings/friluftskompis i Dalarna Träffar 4
Trhoaoiney1024 Tränings kompisar Träffar 0
Joa Tränings/klätterkompis i Västernorrland Träffar 0
Krek Tränings-/tävlingskompis i Umeå Träffar 0
L81 Tränings/äventyrskompis i Sthlms området? Träffar 6
kaktusen89 Tränings/äventyrs kompis runt 18 år sökes i stockholm Träffar 21
Dreugtripobo Klätter-tränings-rid-friluftsintresserad i skellefteå? Träffar 6
jacobin Friluftskompis i Uppsala! Träffar 4
hannar Friluftskompis Umeå Träffar 10
Valpish Friluftskompis Bohuslän med omnejd. Träffar 0
Lokesnoke 21-åring söker friluftskompis... Träffar 6
nvavargen friluftskompis Södertälje Träffar 0
LisaJ hund-/friluftskompis i Östersund Träffar 1
Schneehase friluftskompis i Uppsala Träffar 0
Zsofi friluftskompis i södra Småland? Träffar 33
BlondieIII Friluftskompis i Uppsala Träffar 8
ala Friluftskompis Osby/Hässleholm/Kristianstad etc. Träffar 3
Zar Friluftskompis i Norrbotten/fyrkanten sökes! Träffar 2
Jennygirl Friluftskompis i Åretrakten! Träffar 4
tisca Friluftsintresserad i umeå söker bekantskaper Träffar 3
Klockren Ninja Friluftskompisar sökes i Umeå! Träffar 1
suneglunk Ny i Umeå -barnfamilj söker utevänner Träffar 0
skogstösen Vänner i Umeå Träffar 2
mm123 Umeå Övik Sundsvall Träffar 0
_hattifnatt_ Ta dykcertifikat med oss i Umeå! Träffar 0
lleberg Vårtur kring Umeå? Träffar 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.