• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Friluftskompis Umeå

Hej!
Jag letar efter sällskap i Umeå att göra dagsutflykter, kortare vandringar och beroende på säsong paddla, klättra, åka långfärdsskidor med. Vill du hänga med?

Tanken är att hålla det ganska enkelt, hellre fler och kortare turer än få och långa. Har letat efter en grupp i Umeå, men tyvärr verkar det mesta kosta en hel del (typ Iksu friluftssektion). Så tanken är: enkelt, billigt och roligt!

Själv är jag en 28-årig student som bott 4 år i Umeå. Under uppväxten varit aktiv scout, ingen stor äventyrare men har iaf basala kunskaper om friluftsliv. Vill gärna lära mig mer! Och helt enkelt va mer ute i skogen, för att det gör en glad. :)

Hoppas vi hörs!
/Hanna
 
Hej!
Söker också något gäng av lika sinnade människor.
Mest är jag intresserad av toppturskidåkning (randoné) men andra frilufts aktiviteter är också bra :D
Lite om mig: Kille, 21 år, bor ca 6 mil norrut från Umeå. Har vandrat flera gånger i Norge och i fjällen. Hoppas att det finns någon fler :)
 
Får jag föreslå en träff söndag den nionde, vid Udden i Grössjöns naturreservat? Det är enkelt att ta sig dit, oavsett om man tar bil, buss eller cykel.
 
Bra idé! Jag kommer själv att vara bortrest alla helger i oktober, men antingen nån e.m/kväll eller så om ni vill åka en sväng själva går det förstås bra. Jag funderar på att fixa en fb-grupp (sluten), vad tror ni om det? Så kan man skriva om man har idéer om utflykter eller vill dra ihop nåt.

/Hanna
 
Jag är också intresserad att få turkompisar, Är 30 år och flyttade hit med sambon ifjol har mest gått på toppturer med skidor i Norge, men gillar kortare och längre turer, har ett årskort på KFUM men använts dåligt sen jag fick barn. Men har ett par långfärdskridskor som jag gärna blir bättre på osv.
 
Hej igen!
Nu finns en grupp på facebook som heter Friluftskompisar Umeå, sök upp den och ansök om att gå med så kan vi kommunicera där sen. Tanken är att vi kan tipsa varann om friluftsliv i Umeåtrakten och skriva om turer vi vill åka på, så kan de andra haka på. Ett sätt att hitta på utegrejer tillsammans helt enkelt. Vore fint att få till en liten tur ganska snart, tycker idén om Grössjön låter utmärkt! Vi hörs, Hanna.
 
Hej på er!
På fredag e.m. 14 april drar vi ut på en kort tur till Grössjön.

Hör av er här eller på facebook om ni vill hänga med!

/Hanna
 
Mer specifikt var i Grössjön? Och vem skall vi som kommer leta efter? Själv lär jag komma med bil, och jag har skägg och glasögon.

Vad gäller Facebook hittar jag inte något med sökorden "Friluftskompisar Umeå". Eller lite bättre uttryckt: jag hittar en del saker, men inget som verkar vettigt.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.