• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Klätter-tränings-rid-friluftsintresserad i skellefteå?

hejsan
jag är en 26-årig tjej som snart ska flytta upp till Skellefteå. Eftersom jag känner exakt noll personer där så vore det roligt att komma i kontakt med personer som är intresserade av att träna/klättra/rida/simma/frilufsa och annat. Finns det några sådana i Skeå?

/Lotta
 
Hejsan

Hej! Jag heter Mona Nilsson och är 28 år. Jag har bott i Skellefteå i 1½ år och känner inte heller så himla många. Jag jobbar nämligen utanför Umeå just nu så jag veckopendlar. Hur som haver så gillar jag friluftsliv, jakt, klättring (men har inte sysslat med det så mycket), träning, hundar och mycket annat. Varför ska du flytta till den centrala ort? :)

Mvh.
Mona
 
Kul med svar!

hejsan
kul att nån svarade! Jag har fått jobb på Boliden mineral utanför skellefteå, därav flytten...
Har hört att klätterväggen i skeå ska vara jätterolig, är du sugen på att prova på den nu i vinterrusket?
Hade även tänkt börja gymma och simma, har du ngt tips på ställe som är bra för båda?
Gillar egentligen alla sorts aktiviteter, fastän jag är mindre bra på den del så tveka inte om du vill ha nån att åka skidor/skridskor/klättra/rida/träna/cykla med!

/lotta
 
Förutom att vi har en fin klättervägg så har vi ju även ett sprillans nytt boulderrum, byggt av ergo holds, som enligt min mening blev riktigt bra!
Vi har även tillgång till gym där vi klättrar, detta ingår om du löser terminskort.

Om du vill simma och gymma på samma ställe så är nog Eddahallen det bästa alternativet om du bor i schtaan.

/Micke-Skellefteå klättrare (och frilufsare!)
 
Hej jag är en go ärlig,seriös,trevlig,humoristisk kille på 29 som skall titta på en gård utanför skellefteå på tisdag och är den bra så flyttar jag ditt. Jag känner inte heller några där och jag älskar att vara i naturen och fridlifsliv och att klättra och paddla kajak och åka slalom,skoter till någon tyrevlig plata och göra upp en äld och laga något gott att äta,fiska mm. Så det vore kul att få kontakt med dig och lära känna dig väl och hitta på en massa roligt tillsammans. Jag är tröt på storstan och sthlm,har alldrig riktig gillat den stan. Hoppas du nu vill höra av dig.

Ha det bra Magnus

goransson.magnus@hotmail.com
 
Hej Lotta!

Hur går det för dig i Skellefteå? Har du hittat några träningsställen å provat klätterväggen? Jag fick jobb i Obbola utanför Umeå denna termin men i sommar är jag tillbaka i Skellefteå igen.

Mvh.
Mona
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.