Träna på baksmällan?

Är det någon som vet hur det är om man kan träna på baksmällan. Påverkas kroppen negativt av det så man ska låta bli det eller?

Ingen hit

Det är ingen idé att belasta kroppen med träning när den har fullt upp att återställa sig efter en fylla.
Vila ut och acceptera att du sabbat träning och försök drick mindre nästa gång..

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Sjukfall!

jag åker ALLTID på något virus om jag tränar först och festar sen eller tvärs om. Blir alldeles för mycket för kroppen! Låt kroppen återhämta sig en dag!
// EdgegirL

Cykla är alltid OK!

Dagen efter finns det väl ingen anledning att bara dröna...
En rejäl cykeltur gör bara gott, men det behöver inte vara en riktig genomkörare utan ett par mil i lagom tempo.
Cykling har ju fördelen av att det går att vila om det blir för tungt.
Jag vet inte om det ger något, men det tar definitivt udden av det dåliga samvetet från dagen före...
Träna på.
/KJ

Jag har varit periodare i20år,mesta orken har varit efter en kväll med öl, periodare gäller träning(skador),men inte helt otörstig.Skulle tippa att du belastar organen mer än det gör nytta.
Håkan

Går bra det

Jag måste säga att lugn löpning i 5-minuterstempo är det enda som åtgärdar baksmälla för en sådan gammal gubbe som jag (33 år). Efter 10-15 km så brukar jag känna mig som människa igen.

Jag har teorin att människan föds med en begränsad baksmälle-buffert. Ungefär som däck. När man kommer upp över 30 så har man slitit ut däcken och kör på fälgen så att säga. Det är därför som det blir värre och värre med åren. Önskar jag kunde köpa nya däck.

Peppe

Det jag har lärt fått lära mig, är att när du är bakis så är kroppen i samma läge som när du är sjuk. Hela systemet arbetar med att få ut dina "synder" :) ur kroppen, så att träna är inte det bästa man kan göra då.

/Billy

Undvik att träna dagen efter.

Det är inte någon bra idé att träna när man är bakis, precis som många andra påpekar. Det bryter förmodligen bara ner kroppen.
Bäst att vila, en promenad kan dock vara OK för att det känns skönt, men inte i träningssyfte och i måttligt tempo.

Kondis för att leva, eller leva för kondis?

stefan.andersson@perstorp.com (Stefan
Inte fan super jag bort min kondition som jag lagt så många timmar på att få. Låter sjukt tycker jag!

Vad ska du man ha sin kondis till om man inte utnyttjar den för ett trevligt liv?
Bra kondis har man ju för att leva. Inte tvärtom.
Alltså: har man en bra fysik kan man parta mer!
:)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips