hej,
Vart kan man köpa torkad lök och andra torkade produkter?
puttepatrik77; sa:hej,
chinerunner; sa:Rostad/Torkad lök finns på samtliga matvarubutiker så som Coop Ica och liknande. Jag har till och med handlat den på Statoil vid kris situationer. Det finns från decilitersburkar upp till literspåsar att välja på, med minnst 3 storlekars span. Dessa varor brukar gå att finna i närheten av ketchup och senap hyllan. Den stor påsen på närmaren litern brukar kosta ca 25:- på Coop.
/Patrik
KLAGER; sa:Skall man torka lök själv så skall den förvällas först. Men personligen så har jag inget emot en fetthalt på 45% eftersom man ändå inte äter så stora mängder.
kpjohansson; sa:Varför behöver löken förvällas? Min erfarenhet är att det fungerar alldeles utmärkt utan att förvälla.
Luffarn; sa:Släng in nästan vad som helst du vill torka i ugnen.. 50-70 grader i några timmar med luckan på glänt så har du billig utemat.
boran; sa:kpjohansson; sa:Varför behöver löken förvällas? Min erfarenhet är att det fungerar alldeles utmärkt utan att förvälla.
Förmodligen för att mognadsprocessen skall avstanna.
Själv brukar jag steka den mjuk utan fett i en teflonpanna. Det är förmodligen slöseri med min tid jämfört med att förvälla, men jag mår bra av det och känner mig huslig.![]()