det skulle vara intressant med en seriös tråd om detta och se om det finns någon skillnad i "tänket"
Hahaha.
Ingen större skillnad i "tänket", men att den skulle bli lika "infekterad" kom som en överraskning. För mig i alla fall.
peter
det skulle vara intressant med en seriös tråd om detta och se om det finns någon skillnad i "tänket"
"Små många tjejer". Hur många exakt?
Läs inläggen igen. I din 'räkning' tror jag eventuellt att du gick i försvar, möjligen också befäste dina könsrollsförväntningar och eller raljerade över "flickorna".
![]()
helt rätt, det slank visst med ett par män också i min "räkning", dom är ju, som sagt, lite svåra att hålla isär, ibland.
En fråga kan ju vara varför man bör hålla isär personer.
En annan kan ju vara varför vi som inte skriver i knivtrådar inte skriver där (vi har ju garanterat ett eggverktyg eller två). Och de tredje/fjärde: bär vi kniv? vilken typ?
som inte för varken mig eller min syn på det motsatta könet framåt.
Om du ni inte vill göra en genusfråga av det hela så menar du såklart "som inte för varken mig eller min syn på andra människor framåt."![]()
Du vill ju vill väl framförallt förstå olika sorters tankar kring knivbruk? Eller är du på något gammelmatchovis specifikt intresserad av just kvinnors knivbruk? (För då har du ju flera problem med urvalsmekanismen, exempelvis frågeställningen och "kanalen".
Det har hänt mig otaliga ggr, men då är det bara att posta den till sig själv. På t ex Landvetter är de förberedda för det här och har kuvert till hands.Glömde en sak: att det är lätt att glömma att ta bort kniven från nyckelknippan vid flygresa, surt, men de är ju inte oändligt dyra.
men det är sällan man ser någon flicka besöka dessa trådar...vad har ni för tankar runt kniven, som en del av den personliga utrustningen?...det skulle vara intressant med en seriös tråd om detta och se om det finns någon skillnad i "tänket"
Lite tråkigt att se att så många tjejer själva befäster de gamla avlegade könsrollerna genom att omgående känna sig angripna, gå i försvarsställing och eller raljera över "pojkarna"...Läs inlägget igen, det fanns inte ett spår av att ifrågasätta om tjejer använder kniv eller varför dom inte kommenterar knivtrådar. Jag bara konstaterade att era kommentarer sällan syns och att det vore roligt att ta del av hur ni tänker runt /ser på kniven.
men tråden handlar alltså om knivens utformning, användningsområden etc. den handlar inte om varför kvinnor är mindre aktiva, än män, i knivforum. och vad det kan bero på.
...att maja grädd-nos sitter i skogarna i vansbor och skär sina grillkorvar med en morakniv som hon inte är ett smack intresserad av, intresserar, självklart, inte heller mig nämnvärt.
1. Jovisst. En kniv är ett nyttoverktyg. Men varför skulle den inte kunna vara mer än så? T ex samlarobjekt. Jag både använder och samlar på knivar eftersom jag kan förutom funktionen se dem ur ett estetiskt perspektiv.1. Skillnaden (när det gäller knivar) hos mig ligger nog i att jag ser kniven som ett nyttoföremål och inte en statuspryl. Jag behöver ju ingen penisförlängare...
2. Dessutom så är faktiskt en kniv ganska så ensidig; man skär saker med den. Jag tycker att det finns mer intressant att diskutera om tex tält och vandringsvägar än en kniv.