Titan

Jahapp, då har ni gjort så att branschen förlorat en Titankittels-kund så, hoppas Trangia bussar Titanköken på er ;)

Det får bli något Litech-kittelset då? Det är väl alu med beläggning av teflon?

// Jocke
 
Joakim Ambrosson; sa:
Jahapp, då har ni gjort så att branschen förlorat en Titankittels-kund så, hoppas Trangia bussar Titanköken på er ;)

Det får bli något Litech-kittelset då? Det är väl alu med beläggning av teflon?

Får jag förstöra din köpglädje igen?
I Utemagasinets test av kastruller var sammanfattades Litech som tungt, dyrt och med oerhört känslig beläggning!
Inte världens bästa köp, alltså.
(Med reservation för att de kan ha ändrat konstruktionen senare år)

http://www.utemagasinet.se/IziDocum...&Name=TEST_Kokkarl_nr5_2002.pdf&Folder=IziPdf

Jag skulle förmodligen köpa Trangiakastruller av aluminium - en med beläggning och en utan. Hyfsat billigt och enkelt.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Nordesjö; sa:
Jag skulle förmodligen köpa Trangiakastruller av aluminium - en med beläggning och en utan. Hyfsat billigt och enkelt.

Men hallå Nordesjö, hur är det med fantasin?!


Nä skoja bara, kom inte med Biltemaköket igen nu :) Faktum är att det inte är någon dålig idé alls. Billigt OCH bra.
 
öringen; sa:
Nordesjö; sa:
Jag skulle förmodligen köpa Trangiakastruller av aluminium - en med beläggning och en utan. Hyfsat billigt och enkelt.

Men hallå Nordesjö, hur är det med fantasin?!


Nä skoja bara, kom inte med Biltemaköket igen nu :) Faktum är att det inte är någon dålig idé alls. Billigt OCH bra.

Varför inte en wokpanna istället? Denna fungerade perfekt till ett MSR-kök och det gick även att koka mat i den.

mali_2005_15.jpg


/Stellan
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

avslutad210712

Gäst
Sitter här och bara ler åt alla som påstår att det inte går att laga mat i en titankastrull.

Fast det är klart att matlagningskunnandet bland fletalet av det här forumets medlemmar inskränker väl sig till att tända köket, dra på max, koka lite vatten, slå ner det i en påse, vänta, äta.

/Kocken
 
avslutad210712; sa:
Sitter här och bara ler åt alla som påstår att det inte går att laga mat i en titankastrull.

Fast det är klart att matlagningskunnandet bland fletalet av det här forumets medlemmar inskränker väl sig till att tända köket, dra på max, koka lite vatten, slå ner det i en påse, vänta, äta.

/Kocken
Ahaaaa, så du har ett titankök för att laga gourmetmat? Det är alltså därför man skaffar ett kök i titan; pga de exceptionella matlagningsegenskaperna!
 

JonathanW

Avslutat
Strykarräven; sa:
avslutad210712; sa:
Sitter här och bara ler åt alla som påstår att det inte går att laga mat i en titankastrull.

Fast det är klart att matlagningskunnandet bland fletalet av det här forumets medlemmar inskränker väl sig till att tända köket, dra på max, koka lite vatten, slå ner det i en påse, vänta, äta.

/Kocken
Ahaaaa, så du har ett titankök för att laga gourmetmat? Det är alltså därför man skaffar ett kök i titan; pga de exceptionella matlagningsegenskaperna!
Självklart är det så. Vilka gourmet-kockar använder inte titankastruller i sina kök?
[Ändrat av JonathanW 2006-05-30 kl 18:38]
 
avslutad210712; sa:
Sitter här och bara ler åt alla som påstår att det inte går att laga mat i en titankastrull.

Fast det är klart att matlagningskunnandet bland fletalet av det här forumets medlemmar inskränker väl sig till att tända köket, dra på max, koka lite vatten, slå ner det i en påse, vänta, äta.

/Kocken

Värst vad du drar snabba slutsatser. Bland mina paddlarkamrater och skidkamrater är det tvärtom mycket av planering och tillagningstid som satsas på varierad och delikat mat i fält.

Kunskaperna och vanorna här på forumet beträffande matlagning torde vara högst varierande.

Thure
 

avslutad210712

Gäst
thureb; sa:
avslutad210712; sa:
Sitter här och bara ler åt alla som påstår att det inte går att laga mat i en titankastrull.

Fast det är klart att matlagningskunnandet bland fletalet av det här forumets medlemmar inskränker väl sig till att tända köket, dra på max, koka lite vatten, slå ner det i en påse, vänta, äta.

/Kocken

Värst vad du drar snabba slutsatser. Bland mina paddlarkamrater och skidkamrater är det tvärtom mycket av planering och tillagningstid som satsas på varierad och delikat mat i fält.

Kunskaperna och vanorna här på forumet beträffande matlagning torde vara högst varierande.

Thure

Ta det för vad det är - trolleri :)

Är väl medveten om att de allra flesta på utsidan kan laga mat men kunde inte låta bli bara för att se hur många som skulle nappa.
 
Riktiga kockar använder gjutjärnspannor.

Parodi på en TV-reklam snutt där världens f.d starkaste man tycker att ”riktiga grabbar använder” något som jag inte kom ihåg vad det var, men det var inte titankastruller. Så reklamen gick inte riktigt hem.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.