Tips på skor?

Mina klena erfarenheter av klätterskor säger mig att Evolv har lite av det du söker i många av sina skor. Inte super agresiva o klippan känns lätt igenom i skon. Älskade mina gamla evolv tofflor som byttes mot agresiva 5.10

Mina klena erfarenheter av klätterskor säger mig att Evolv har lite av det du söker i många av sina skor. Inte super agresiva o klippan känns lätt igenom i skon. Älskade mina gamla evolv tofflor som byttes mot agresiva 5.10

Börjar också misstänka det.. sneglar på Defy, eller så blir det ett nytt par Demorto (eller omsulning). Fast kanske ska prova ugnstricket först.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Som tidigare skrivet är ju utformningen av foten helt avgörande och även helt individuellt.

Själv har jag använt La Sportiva Katana (kardborrband) men de är slitna så har nu skaffat Katana Laces.
Ska va samma sko men med snörning men tycker att de är mer som ett mellanting mellan Mirua och gamla Katana. Sitter bättre på mina smala platta fötter men långa tår.

Bäst är nog att ta dig till någon affär som säljer och testa massor av modeller i olika storlekar.
Varnar dock att lyssna för mycket på säljarna då jag vet flera som köpt på tok för små skor :(
Sen töjer sig inte skor av syntetmaterial lika mycket (inte alls) som icke syntet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips