Tips på fint hus för vandring

Hej,

Vi skulle vilja vandra och fiska i fjällen med ett fint hus som bas. Huset skall gärna ligga lite enskilt och vara av väldigt bra standard (50-års upplevelse). Gärna tillgång till medel/svår vandring med fiskemöjligheter i närheten. Vet någon om/hur man kan hitta dessa objekt?

Tack!

Testa att söka på hemsidan/appen Airbnb i ett område som känns rimligt för er. Där finns många guldkorn.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag har en kompis som hyr ut en fin stuga i Katterjokk (just öster om Riksgränsen).
Uppfyller dina kriterier bortsett från att den ligger nära andra stugor men med fin utsikt.

/M

Västerbotten för långt bort?

Där finns bra harrfiske och en hel del fin vandring har jag förstått av bekanta. Men jag har ingen koll på hus av den kategori du söker.

Thure

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips