Jag ska köpa en kompakt lättviktssovsäck för sommarbruk och behöver lite tips. Komforttemperatur på runt 5 grader. Låg vikt och liten volym är mina prioriteringar... slipper gärna vansinninga UL tips som att sova i ryggsäcken med kläder på eller att låna skinnet från en bäver.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tips på bra kompakt lättviktssovsäck?
- Trådstartare johanniska
- Start datum
johanniska; sa:Jag ska köpa en kompakt lättviktssovsäck för sommarbruk och behöver lite tips. Komforttemperatur på runt 5 grader. Låg vikt och liten volym är mina prioriteringar... slipper gärna vansinninga UL tips som att sova i ryggsäcken med kläder på eller att låna skinnet från en bäver.
MacPac Pinnacle [Edit] Den verkar ha försvunnit ur sortimentet,[Edit]
http://www.macpac.co.nz/
[Ändrat av öringen 2005-06-09 kl 10:22]
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Säcken jag valde är från Marmot, modellen heter Never Winter Long.
Infon nedan är klippt från Addnature:
Suverän sovsäck för turer när nätterna inte väntas bli så kalla. Never Winter har fått betyget "Killer Value" av amerikanska Outside Magazine. Dunsovsäck med 600 Fill Goose Down. Mummydesign för god sovkomfort. Ficka att förvara klocka eller hörselproppar el dyl i. Öglor i botten för luftning/vädring av säcken. Fleecemudd håller blixtlås och huvans dragsko undan från ansiktet. Tvåvägsblixtlås. Pack- och förvaringspåse medföljer.
Komforttemperatur: -1 C
Vikt: 880 g.
Längd: 198 cm
Ihoppackad storlek: 18 x 30 cm
Vårt pris: 1.895,00 kr
Rek. utpris: 2.000,00 kr
Infon nedan är klippt från Addnature:
Suverän sovsäck för turer när nätterna inte väntas bli så kalla. Never Winter har fått betyget "Killer Value" av amerikanska Outside Magazine. Dunsovsäck med 600 Fill Goose Down. Mummydesign för god sovkomfort. Ficka att förvara klocka eller hörselproppar el dyl i. Öglor i botten för luftning/vädring av säcken. Fleecemudd håller blixtlås och huvans dragsko undan från ansiktet. Tvåvägsblixtlås. Pack- och förvaringspåse medföljer.
Komforttemperatur: -1 C
Vikt: 880 g.
Längd: 198 cm
Ihoppackad storlek: 18 x 30 cm
Vårt pris: 1.895,00 kr
Rek. utpris: 2.000,00 kr
Tycker min RAB Quantum Top Bag är en bra & kompakt lättviktssovsäck till rimligt pris:
http://www.utsidan.se/recensioner/visa.asp?ID=4425
Inte bekvämast men svårslagen i övrigt.
http://www.utsidan.se/recensioner/visa.asp?ID=4425
Inte bekvämast men svårslagen i övrigt.
LIM
Någon som har erfarenhet eller åsikter om Haglöfs LIM serie av säckar?
Någon som har erfarenhet eller åsikter om Haglöfs LIM serie av säckar?
Aktuellt
ANNONS
Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Jag är väldigt nöjd med min Mountain Equipment Skyline (600 g, +5 komf temp), som jag burit i många år. Fungerar bra i svenska fjällen, om man sover i underställ de nätter tempen sjunker mot/under nollan. Min flickvän kör en ME Marathon 300 (0 grader komf temp) som hon varit nöjd med, den är marginellt tyngre. Skyline kan handlas via Litepac (www.litepac.com) och Marathon300 kan köpas via http://www.addnature.se
Båda säckarna, liksom flertalet säckar från ME håller god kvalitet samtidigt som de ligger bra till i pris. Läs gärna våra recensioner.
Båda säckarna, liksom flertalet säckar från ME håller god kvalitet samtidigt som de ligger bra till i pris. Läs gärna våra recensioner.
Strykarräven; sa:Jag är väldigt nöjd med min Mountain Equipment Skyline (600 g, +5 komf temp), som jag burit i många år. Fungerar bra i svenska fjällen, om man sover i underställ de nätter tempen sjunker mot/under nollan. Min flickvän kör en ME Marathon 300 (0 grader komf temp) som hon varit nöjd med, den är marginellt tyngre. Skyline kan handlas via Litepac (www.litepac.com) och Marathon300 kan köpas via http://www.addnature.se
Uppskattningsvis, vad har du för packmått på säcken i fodral?
Skyline: 25 cm lång, 15 cm diameter
Marathon300: 30 cm lång, 16 cm diameter
ur minnet, kan inte mäta dem nu.
Marathon300: 30 cm lång, 16 cm diameter
ur minnet, kan inte mäta dem nu.
johanniska; sa:Jag ska köpa en kompakt lättviktssovsäck för sommarbruk och behöver lite tips. Komforttemperatur på runt 5 grader. Låg vikt och liten volym är mina prioriteringar... slipper gärna vansinninga UL tips som att sova i ryggsäcken med kläder på eller att låna skinnet från en bäver.
Jag går i samma tankar och är inne på MEs nya Helium 250. 600 gram, komfort herr +3 grader, dun, 1595:-.
Sen finns ju deras syntetsäckar Firewalker och Sleepwalker i UL varianter för under tusenlappen, +5 grader, 880/850 gram.
Peter
En dunsäck skall det vara. Det finns massor av olika märken.
Liknande trådar
- Svar
- 55
- Visningar
- 12 K
- Svar
- 10
- Visningar
- 4 K
Dela: