Tips om vandringskängor

Behöver köpa nya vandringskängor för tuffa vandringar i alperna. Skall gå att sätta stegjärn på. Är det någon som har erfarenhet av bra kängor med damläst? T ex Scarpa Hekla GTX.

Tacksam för idéer
Elaine

Märket är ointressant,

den ska vara skön att ha på foten. Om du väljer ett någorlunda bekannt märke med sula med riktigt grepp och du kan balansera väl på trottoarkanten med yttersta cm är den ok.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Meindel Lady Island pro schmal

Efter att ha tittat på Meindels hemsida och sedan ringt dem fick jag tag på ett par perfekta kängor som är både sköna och ändamålsenliga.
Mitt tips är att se om ni hittar något som passar någorlunda och sedan söka vidare då det ofta finns fler möjligheter än vad som finns i butikerna.

Tack för god service från Meindel i Östersund och Intersport på Överby.

PS Skorna skall med mig ner till franska Schweiz om 2v för att gå i alperna!

Vandrarkängor

Hej Elaine,

Roligt att du också har "fastnat" för Meindl. Jag hade mitt förra par bra precis tio år innan de havererade och då hade jag använt dem nästan dagligen.

Gick direkt och köpte ett par nya Island Pro Lady. Jag har s.k. "problemfötter" och före dessa kängor var skavsår den stängiga följeslagaren på tur...

Ha nu en riktigt skön tur i Schweiz!

Bästa vandrarhälsningar
Hilpi

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips