tips om grövelsjön

Hej,
tänkte unna mig en lyxhelg i grövelsjön i höst, bo bra och äta gott på kvällen och bara göra dagsutflykter. Är det någon som har tips om bra boende förutom fjällstation. Ulf

Tror att man kan bo i stugan vid Hävlingen (en bra bit att gå) också, men där finns nog ingen restaurang. Vill du ha det lyxigt så är nog fjällstationen hetaste tippset.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
boende vid Grövelsjön

När jag var där för inte så länge sen hyrde vi en stuga vid Grövelsjögården, som ligger bara några hundra meter nedanför fjällstationen. Där (på fjällstationen alltså)var det en sådan cirkus - det gick inte att vara där! Som på centralen i Stockholm! Vill du bo lyxigt inklusive mat så finns det ett fjällhotell en bit bort ...kommer inte ihåg vad byn heter, men det är ca 4 km från fjällstationen nerför vägen mot Idre. Grövelsjögården har också en liten livsmedelsbutik vid receptionen.
Ha en god resa!

I början av maj bodde jag i annexet på fjällstationen. Det var mittemellan säsongerna så gott om folk var det inte...jag var ensam hela veckan o ägnade mig åt just dagsturer. Jag gick Hävlingrundan". Då sov jag i Hävlingstugan en natt o tog sedan turen om norska sidan. Terrängen är inte så farligt jobbig den turen så det gör inget att det är lite långt. Annars vet jag att det finns stugor att hyra precis brevid fjällstationen o längst hela vägen mot Idre.

Där är sååå fint, så din tur kommer säkert bli lyckad!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips