timmermanskjorta, finns det?

50% Acrylic
33% Cotton
17% Polyester

Fabrikat Blåkläder Workwear, leverantör ITAB.

Tips; jag brukar "alltid" köpa XL, men här var det L som passade (52 eller 152 brukar det vara som passar annars).

ITABs fjällbyxa förresten, var för lång i 152/154 men perfekt i 52/54 vill jag minnas (Jag är 191 cm).

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tackar för det.

Märkligt, trots att jag använder windowscalculatorn i avancerat läge så får jag inte ihop det till 100% Bomull.

(Har nu dragit iväg en fråga till blåkläder om detta.)

Leif...
[Ändrat av bogart 2004-03-11 kl 08:33]

>Har du rätt språkinställning? Den ska stå på "försäljning".

jaja, så ska det vara naturligtvis. :)

Leif...

Mystiken tätnar, svaret från Blåkläder lyder:
"Vår timmermansblus består av 100% bomull. Står det något annat i den är den i så fall felmärkt. Kanske är det någon av vår konkurrenter som säljer timmermansblusar gjorda av plast. Kontakta gärna butiken där skjortan köptes för att reda ut saken."

Så det är en ren bomullskjorta du har Mezzner, även om det står plast och känns som plast, sådetså. hmm.

Leif...

bogart; sa:
Mystiken tätnar, svaret från Blåkläder lyder:
"Vår timmermansblus består av 100% bomull. Står det något annat i den är den i så fall felmärkt. Kanske är det någon av vår konkurrenter som säljer timmermansblusar gjorda av plast. Kontakta gärna butiken där skjortan köptes för att reda ut saken."

Så det är en ren bomullskjorta du har Mezzner, även om det står plast och känns som plast, sådetså. hmm.

Leif...

Skumt. Den kändes som plast särskilt när den var otvättad. Nu är den tvättad en gång och känns lite "mattare", men den känns nog ungefär som materialdeklarationen indikerar...

Men jag ska tänka på att det är bomull i fortsättningen. Sa de möjligen nåt om vilken färg den har?
Jag har uppfattat den som blåvitrandig, men den kanske är rödrutig EGENTLIGEN...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips