Tillverka eget bälte med platt spänne- men var hittar jag platta spännen?

Jag vill hitta platta spännen att använda till ett bälte som funkar under en klättersele. Till en del friluftsmärkens byxor (north face, klättermusen etc) följer det med ett bälte, ofta plast, ofta platt. Jag har letat men inte kunnat hitta liknande spännen till bälten att köpa lösa. Någon som känner till problemet och hittat en lösning?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Naturkompaniet kanske?

Naturkompaniet brukar ha några spännen av alla de sorter. Beror iofs på vilken typ av spänne du behöver. Men de säljer sina för en 5-10 pengar styck.

/Kristoffer

För sisådär 30 år sen

skulle det vara Velcro överallt, så även bland bälten, mycket plattare kan det inte bli. Kardborreband heter det ju på modersmålet. Finns i sytillbehörsaffären i metervara.
//J

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips