tillverka egen luftmadrass

Jag undrar om det är ngn som har erfarenhet om hur man kan göra en egen luftmadrass. Ska ut i en segelkanot och vill ha en bra luftmadrass med måtten 1 m i fören, 1.05 i mitten och 0.80 i aktern, längden 1.80. Höjd ca 15 cm och gärna lägre i aktern. Ngn som får en idé?
L8

Hmm. Justsafesummits.blogspot.com har en del om flytkuddar på sin blogg. Kanske något att titta på? Själv skulle jag ta en belagd väv, silikon och någon sorts ventiler. Den stora frågan blir nog hur du ska undvika ballongformen. Lycka till och så vill vi ha bilder på resultatet! Anna

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
I en båt är ju inte vikten det största abret. Ballongformen undviker man med kanaler. Syntetduk med pvc svetsas, gummibelagd duk vulkas ihop. Även jag ser fram mot hur det gick sen.
Go tur

Jag undrar om det är ngn som har erfarenhet om hur man kan göra en egen luftmadrass.

Läste om några extremsportare som hade en rätt kul lösning. Först ett stycke silnylon med insydda kanaler, sen en näve ballonger av den typ man kan göra ballongdjur av. Ballongerna stoppades in i tygkanalerna och blåstes upp. Med lite steg i kanterna skulle det ju kunna funka för dig.

hejsan
absolut bästa är nog att köpa färdigt.!
själv använder jag min downmat 9 dlx till det mesta - jo jag vet att den är stor, tjock och tung -men tjejen har en vanlig 7a och försöker hela tiden stjäla min...;)
vänligen nils

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips