Tillaga varm mat utan kök eller öppen eld.

Aktuellt

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?
Kan naturområden gynnas genom att talas om likt idrottsanläggningar? Det och mycket mer diskuteras i det senaste avsnittet av Outdoor & Friluftsliv!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!
10-20 spänn kostar ytterpåse o värmekudde för våtkonserver så det är ju inte billigt men det är klart på vissa turer så är det skönt att bara behöva ha med sig skeden förutom mat3n o värmepåsen.

Dom hade 24_h_meals-maten för 50kr per portion och värmepacken för 5kr styck hos friluftsmeny.se. Så jag beställde några stycken.

/John
Ps Om ni hör en knall så är det bara jag som kockat för nära brasan. Ds

Bra pris , det är väldigt liten risk att få sig att få sig en knallgasmäll av dessa om det är någorlunda ventilerat utrymme så det är inget och oroa sig för.

Knallgas är farllgt, en utländsk bekant till mig skulle ha ett batterirum med sparad kvällsenergi från solfångarna. Ett antal lastrbilsbatterier skulle vara lagringsplatsen.
En sen eftermiddag förevisade han batterirummet, en spik på betonggolvet gav en gnista och värd samt gäst blev brända och lomhörda för mer än kvällen. Huset fick avsevärda skador. Som tur var var det bara de två där vid olyckstillfället.

Det värsta med knallgas jag gjort var när jag avsevärt yngre skulle hjälpa en kamrat med ett läckande avgaspaket på hans bil.

Han sa att han kopplat batteriet på laddning och jag la mig under för att lappa när det small rejält och började droppa batterisyra.

Det blev till ett nytt batteri och en framtida läxa.

go tur

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.