Till&från-jobbetcykel sommar + vinter

Hej!
Utmärkt läge att visa min pendlarcykel! Rostig, trögtrampad, gnissel och dåliga bromsar ger mig perfekt träning när jag inte kör mtb. Det svårslagna priset på 800 kronor (obs, köpt i butik, ej stöldgods från blocket) gör den klockren. Dubbdäck gör den funktionsduglig till vinterns halka.

//Olle

Hehe! :) Kul cykel Olle!

Tänkte bara meddela att det blev en Kona Dew plus 2009 till slut.
Beställde den här:
http://www.pedalogerna.com/product_info.php?cPath=8_90_91&products_id=2054
Gjorde en bra affär tillsammans med ett skärmpaket och vinterdäck av typen Schwalbe marathon winter.

Skruvade ihop den igår och testkörde den til jobbet idag. Verkar helrätt än så länge!
Återstår att se hur den klarar vintern :)

Fin hoj Olle

Har en liknande tilltunnelbanancykel som jag låtit montera ett Torpedo Duomatic växelnav på. På den hojen sitter dubbdäcken på året runt.

Thure

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
agreeeee

Håller med föregående skrivare! Det fins ingen bättre pendlarhoj än en riktigt gammal tung ovxlad herrcykel!
Den är mkt svårförstörbar, mkt säker! man slipper kronglande växlar! Nu pendlar jag med en 27-vxld touringcykel med shimanos top-of-the-line växlar, dom är mycket jobbigare att ta sig fram med!
Man måste TÄNKA kl 8 på morronen! de e segt!
Dessutom får man sjukt bra motion!! och man behöver inte vara så rädd om den, köp den på tidningsannons, då får man ofta seriösa köpare, jag köppte min för 300 kr!
Mvh jonatan

Jag lägger gärna lite pengar på en pendlarcyklel. Skulle aldrig få för mig att pendla på en tung oväxlad gammal herrcykel. Det ska vara roligt att cykla också, även klockan 8 (6.30 för min del) på morgonen.

Klart att grejorna slits men byter man i tid så tycker jag inte att det är några problem.

/Magnus M

Rapport efter vintern.

Här kommer en uppföljning på tråden efter vinterns cyklande!

Cykeln har funkat kanonbra hela vintern!

Det är så klart skillnad att cykla med smala däck på vintern, men mina Schwalbe marathon winter har funkat mycket bra!

Det är kanon med mekaniska bromsar på vintern. Har cyklat mycker i temp under -10 och det är inga problem.

Växlarna har också funkat bra. Lägsta växeln har varit trög, men det är nog inte vinterns fel.

Det jag har haft problem med är att framskärmen har legat för tight mot däcket. Sommadäcket gick bra, men vinterdäcker har legat emot lite mot skärmen och det låter lite irriterande när det är mycket snö.

Överlag: en mycket bra cykla-till-jobbet-på-vintern-cykel. Jag är helnörd!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips