Till eller från ljungdalen?

Hallå
Någon som har tagit sig till eller från ljungdalen i jämtland utan egen bil? Vore tacksam för tips isåfall!!

Mvh
Karl

Jo, har åkt från Stockholm för ett par år sedan. 3-4 byten, tåg först och sedan buss. Tog en hel dag, men gick ganska ok.

Sidan nedan rekommenderas:
http://reseplanerare.resrobot.se/bin/query.exe/sn

Tog ett datum i maj, för exempel skull, men det var ungefär såhär jag åkte:

Stockholm Centralstation Riktning mot
07:28 - 12:50 InterCity 80 Östersund Centralstation

Östersund Centralstation
12:50 - 13:15 Gång ca. 600 m Östersund busstation

14:20 - 15:25 Länstrafiken Buss 163 Svenstavik centrum station (Berg kn)

Svenstavik centrum station (Berg kn)
15:40 - 17:45 Länstrafiken Buss 613 Ljungdalen (Berg kn)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Kollade för några år sen att ta sig dit med SJ men det gav jag upp direkt. Trots att jag körde själv med min bil fram och tillbaka så blev det mer än hälften så dyrt, dessutom så blir det ju "från dörr till dörr"
Det billigaste jag hittade med tåg var, tre byten plus nån taxi från Östersund och det skulle kosta lika mycket som jag tankade bilen för tur och retur.

Åkte nu i påskas, med tanke på dagens bensinpris med fullpackad bil och takbox (V40) från Norrköping till Grövelsjön fram och tillbaka. Vi var två pers och det blev ca: 700:- var, min hund fick åka gratis i baksätet. Skulle det vara billigare att krångla med tåg/ buss med all packning och hund, det tror jag inte och är det så, så betalar jag gärna flera hundra kronor extra för smidigheten.

Visst är det smidigare med bil, inte särdeles stor prisskillnad även om man är själv. Anlednignen till att jag oftast åker tåg / buss är att ofta vill komma in på ett ställe, tex Ljungdalen och sedan åka hem ifrån tex storulvån. Sen har man ju inte alltid en bil till förfogande....

/Peter

Vi åkte 1 vuxen och två barn under 15 år från göteborg till ljungdalen. Tog inlandsbanan sista biten till sylarna sedan buss och taxi som ingår i inlandsbanan. Sedan hem från åre österrund. 2 barn gratis med en vuxen på inlandsbanan och sedan tror jag resten gick på undrar hundralappen för barnen t/r. Och har du tid över kan du åka hela vägen till gällivare och hem på samma biljett. Kul va?

Bilagor

• DSC00443.JPG
    DSC00443.JPG
    90.5 KB · Visningar: 1,590
Vi åkte 1 vuxen och två barn under 15 år från göteborg till ljungdalen. Tog inlandsbanan sista biten till sylarna sedan buss och taxi som ingår i inlandsbanan.

www.inlandsbanan.se Mora till Kristinehamn. Finns det fler inlandsbanor eller är jag särledes trög idag? När jag kollar på kartan ligger varken Mora eller Kristinehamn i närheten av Göteborg eller Ljungdalen?

Anslutningsbussar går från ex åsarna till ljungdalen ingår i inlandsbanans kort. Vid storulvån går norgetåget till östersund.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips