Till eller från ljungdalen?

Hallå
Någon som har tagit sig till eller från ljungdalen i jämtland utan egen bil? Vore tacksam för tips isåfall!!

Mvh
Karl
 
Jo, har åkt från Stockholm för ett par år sedan. 3-4 byten, tåg först och sedan buss. Tog en hel dag, men gick ganska ok.

Sidan nedan rekommenderas:
http://reseplanerare.resrobot.se/bin/query.exe/sn

Tog ett datum i maj, för exempel skull, men det var ungefär såhär jag åkte:

Stockholm Centralstation Riktning mot
07:28 - 12:50 InterCity 80 Östersund Centralstation

Östersund Centralstation
12:50 - 13:15 Gång ca. 600 m Östersund busstation

14:20 - 15:25 Länstrafiken Buss 163 Svenstavik centrum station (Berg kn)

Svenstavik centrum station (Berg kn)
15:40 - 17:45 Länstrafiken Buss 613 Ljungdalen (Berg kn)
 
Kollade för några år sen att ta sig dit med SJ men det gav jag upp direkt. Trots att jag körde själv med min bil fram och tillbaka så blev det mer än hälften så dyrt, dessutom så blir det ju "från dörr till dörr"
Det billigaste jag hittade med tåg var, tre byten plus nån taxi från Östersund och det skulle kosta lika mycket som jag tankade bilen för tur och retur.

Åkte nu i påskas, med tanke på dagens bensinpris med fullpackad bil och takbox (V40) från Norrköping till Grövelsjön fram och tillbaka. Vi var två pers och det blev ca: 700:- var, min hund fick åka gratis i baksätet. Skulle det vara billigare att krångla med tåg/ buss med all packning och hund, det tror jag inte och är det så, så betalar jag gärna flera hundra kronor extra för smidigheten.
 
Visst är det smidigare med bil, inte särdeles stor prisskillnad även om man är själv. Anlednignen till att jag oftast åker tåg / buss är att ofta vill komma in på ett ställe, tex Ljungdalen och sedan åka hem ifrån tex storulvån. Sen har man ju inte alltid en bil till förfogande....

/Peter
 
Vi åkte 1 vuxen och två barn under 15 år från göteborg till ljungdalen. Tog inlandsbanan sista biten till sylarna sedan buss och taxi som ingår i inlandsbanan. Sedan hem från åre österrund. 2 barn gratis med en vuxen på inlandsbanan och sedan tror jag resten gick på undrar hundralappen för barnen t/r. Och har du tid över kan du åka hela vägen till gällivare och hem på samma biljett. Kul va?
 

Bilagor

  • DSC00443.JPG
    DSC00443.JPG
    90.5 KB · Visningar: 1,521
Vi åkte 1 vuxen och två barn under 15 år från göteborg till ljungdalen. Tog inlandsbanan sista biten till sylarna sedan buss och taxi som ingår i inlandsbanan.

www.inlandsbanan.se Mora till Kristinehamn. Finns det fler inlandsbanor eller är jag särledes trög idag? När jag kollar på kartan ligger varken Mora eller Kristinehamn i närheten av Göteborg eller Ljungdalen?
 
Anslutningsbussar går från ex åsarna till ljungdalen ingår i inlandsbanans kort. Vid storulvån går norgetåget till östersund.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
k elias Enafors till Storlien eller andra hållet? Fjällvandring 3
barasara Rutt från Sverige till Norge (Narvik eller Bodö/Sulitelma/Sulitjelma) Fjällvandring 9
Jesper1972 Abisko till Vakkotavare, via Unna Allakas (eller inte ?) i Augusti Fjällvandring 9
jonw Sju dagar till/från Kiruna. Hinner jag gå runt Kebnekaise eller ska hitta någon annan rutt? Fjällvandring 15
insco Tåg eller bil till fjällen? Fjällvandring 3
Robtrek Till Lapporten från Abisko Östra eller från Turiststation? Fjällvandring 1
Denisee1 Någon som åker från östersund till storulvån eller valådalen idag 15/6? Fjällvandring 1
Friluffarna Tips önskas: Vita sten till Aktse eller Rinim till Aktse? Fjällvandring 2
Moa89 Änonjalme/Vaisaluokta till Sulitjelma, eller annan likvärdig vandring? Fjällvandring 7
såg Vilken väg är lättast att gå från Abisko till Nikkaluokta eller tvärtom Fjällvandring 5
personnvik Söker vandringssällskap från Abisko 2 eller 3 juli till Nikkaluokta via Mormapasset Fjällvandring 1
veni Vandra till Hellmobotn eller från Fjällvandring 5
jotho Hur tar man sig lämpligast från Kattuvuoma till Kiruna eller Abisko? Fjällvandring 3
IntMurr Buss eller bil till Grövelsjön? Parkering? Fjällvandring 6
storfamiljen Till Pieskehaure eller Tarrasluoppal? Fjällvandring 17
frox 2 pers + 1-åring till Sylarna i sommar! På eller av? Fjällvandring 8
robwal transport till kebnats eller annan utgångspunkt i sarek efter den 24 sept Fjällvandring 8
steols Abisko till Kvikkjokk eller Sarek? Fjällvandring 5
Kall3 Lättast sätt att ta sig till saltouloukta eller ritsen Fjällvandring 4
Johan Li Vandrings kängor eller stövlar till barn? Fjällvandring 13
StefanN Staloloukta till Saltoloukta - god tur eller dumhet? Fjällvandring 20
pnilla Buss eller taxifrån tåg till Sylarna? Fjällvandring 4
Ictory Från bårddetjåhkkå till sarektjåkka Fjällvandring 0
GustavOh Vilken väg till Álggajávvre? Fjällvandring 12
GustavOh Biljetter till fjällvärlden 2024 Fjällvandring 56
Wotan88 Riksgränsen-Likta-Alip Duvrras-Vassejiekna-Vassecohkka-Trollsjön-Gearggecorru-Guoblavaggi-Boazcohkka-Vuolimus Hoiganjarrvi-vidare till siellacohkka Fjällvandring 4
Stordrulen "Svårt att nå ut med information om fjällfaror till ovana vinterbesökare" Fjällvandring 1
RosalieK Hur svår är vandringen aktse till skierfeklippan? Fjällvandring 6
såg Låkkatjåkka till Abisko Fjällvandring 2
KohiNoor Östra till Västra Unna Reaiddavaggi? Fjällvandring 7
HUFFEBOY Resa till Kvikkjokk Fjällvandring 50
såg Är det många som går från Abisko ner till Vakkotavare Fjällvandring 9
Materialaren Vandringsbetraktelser i relation till Kvenslers ’Sarek’ Fjällvandring 3
Skutter Sovsäck till Sylarna runt - Augusti / september Fjällvandring 8
lovikkavanten Alternativ väg till Skerfe från Sitoälvsbron? Fjällvandring 2
Ireneolofssontelia.com Vandring Stensdalen till Skaftet/Gaise Fjällvandring 1
Palmin Bussgods från Kiruna till Saltuloukta Fjällvandring 0
Jockan Transport kiruna till abisko Fjällvandring 4
HellenS Treriksröset till Abisko via Geppohyttan & Rostahytta Fjällvandring 3
EssetS Vandra norr om Riksgränsen till Björkliden Fjällvandring 5
JannicaBonn Kvikkjokk till Saltoluokta - transport tillbaka till parkerad bil Fjällvandring 7
Andreas123456 Resa till Kungsleden Fjällvandring 5
Jesper1972 Hur långt ut från Abisko, till första tältplats ? Fjällvandring 10
bridal123 Köpa renkött på vägen till Suorva Fjällvandring 20
Elvah Vad bräcker Rapadalen The Dark Side? Ge mig tips på ställen folk inte vill till Fjällvandring 26
HellenS Treriksröset till Abisko Fjällvandring 8
libo475 Låkktjåkka till Kårsavagge västra leden tältplats Fjällvandring 3
Slitvargen Från Sarvesvagge till Kvikkjokk Fjällvandring 3
Eriktobieson20 Gröna bandet på hösten , Norr till syd Fjällvandring 8
RikardKvist Miekak (Kvikkjokk) till Jäkkvik kombinerad raft och vandring Fjällvandring 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.