Terra Nova Laser Comp eller Exped Vela I Extreme

Har du testat regntåligheten? Ta fram vattenslangen och spola ett par timmar. Skulle vara intressant. Köpte ett Eureka Spitfire SOLO, det läkte som ett soll efter 2 timmars regnande =(.
 
Efter många turer och slut på tält hos leverantörer är det ett tält på gång hoppas jag. Ett grönt (hade velat ha ett rött) Terra nova laser comp för 240,15 GBP med frakt o moms.

Fick detta mail idag:

Hi

Credit card transaction has been approved today. Will arrange dispatch of tent.

Sheila

Det är nervöst nu.......

Får man fråga var du köpte det? Själv beställde jag ett likadant tält häromveckan på www.cheaptents.com, men fick senare ett mail att de hade leveransproblem och inte visste om/när de skulle få in Laser Competition igen...
 
Får man fråga var du köpte det? Själv beställde jag ett likadant tält häromveckan på www.cheaptents.com, men fick senare ett mail att de hade leveransproblem och inte visste om/när de skulle få in Laser Competition igen...

De har väldiga problem med röda tält. De är tydligen inte så eftertraktade. Jag har varit i kontakt med Terra Nova och de namngav 2 återförsäljare (minns inte namnet) som hade tagit hem röda men ingen var intresserad att leverera utanför UK.

Jag beställde från

http://www.oswaldbailey.co.uk/

Det var lite strul med leveransen (men inte från deras sida riktigt). Schenker glömde tydligen att SMS avisera till mig så tältet låg hos närmaste ATG ombud i en vecka utan att jag visste om det.

Det blev ett grönt för cirka 2800 svenska kronor.

Första intrycket är att det är något struligare att sätta upp jämfört med mitt Nallo. Utrymmesmässigt är det OK. En större ryggsäck får knappast plats i absiden. Yttertältet är en tunnare variant än Kerlon1200 verkar det som. Skyddet för toppsömmen får sitta på konstant. Där har man fästen för stormlinor. So far känner jag mig nöjd men under en 10-dagars tur i slutet juli/augusti i Kebnekaise/Abisko fjällen ska det förhoppningsvis få bekänna färg lite mer ordentligt.

Mvh
Peter P.
 
Man kan laga mat med yttertältet stängt om man drar tillbaka innertältet en aning.

...precis som i Akto då! ;)
Vill man ha ett 4-säsongers tält som är lite mer lättrest, vindtåligt och slitstarkt väljer man Akto. Är det däremot mest 3-säsonger/lågland man är ute är nog TN ett något bättre val!
 
Beställde just ett rött laser comp från Up and under. Efter ett års velande mellan akto, laser comp och lunar solo så kom jag äntligen till skott och valde ett laser comp som jag tror blir en utmärkt kompromiss mellan vikt och bekvämlighet. :) Ska bli mycket intressant att prova!
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...