Terra Nova Laser Comp eller Exped Vela I Extreme

Uppdaterad orderstatus

The status of your order has been updated as follows...



1 of product: 5537435
Laser Competition Tent - Terra Nova
Item will be despatched on 9/5/2008

Kind regards,

Är det lika nervöst för er också när ni beställer prylar?
 
Hjälp!!! Jag har beslutsångest.....
Antingen Exped Vela I Extreme för kr 2,845 på Get out
eller Terra Nova Laser Comp på http://www.cheaptents.com/acatalog/Product_Catalogue_Ultralight_Tents_28.html#comp
för £247.50 inkl frakt till sverige

Synpunkter? Det är ju två nya tält så det är väl ingen som provat!??! eller?

Ingen ångest, det har kommit!!! Vad lätt det är trodde paketet var tomt då jag fick det på posten.

Det kommmer bilder om någon dag eller så.
 
Grattis till ...

är väl vanligt att säga när väntans tider är över. ;)

Kommer själv ihåg det nervösa pirret i kroppen när kompisen skulle hämta hem mitt nya tält. Trodde ett tag att hon skulle ringa från KS och säga att det blivit en ...
Men det var snarare från KG´s hon kommit hem med ett litet pyre på 1,5kg, som skulle få namnet Akto. Jag skulle snart få komma hem och titta, klämma och gosa med honom.
Så jag förstår att lättnaden är stor nu, med tanke på hur mycket som kan gå fel.

Så Lycka till med nykomlingen och hoppas att ni ska trivas tillsammans. (Vill gärna höra hur det går för er.)
 

Om din recension inte baseras på mer än att du slagit upp tältet på baksidan så är det bra om du anger det (och det är helt ok, man får slå upp sina nyinköp på baksidan och dela med sig av dem till oss andra :)). Annars kan betyget "5" indikera att du vet att det är ett bra tält, nu kan du bara anta det (om man nu antar att bedömningen ska basera sig på mer än att det går att slå upp på baksidan).

No harm intended, men jag kom att tänka på detta.
 
Senast ändrad:
Verkar riktigt lovande måste jag säga. Kan man sätta upp yttertältet först och sedan innertältet? Jag brukar stoppa ner innertältet i min ryggsäck och ha yttertältet utanpå. Då har jag ett snabbt vindskydd att sätta upp samtidigt som innertältet alltid är torrt.

Hur är det då i så fall med vindstabiliteten, om man inte sätter upp innertältet? Borde inte vara några problem tycker jag, men skulle vara kul att höra vad du tycker (tror).

Mvh
Peter P.
 
tveksam

Verkar riktigt lovande måste jag säga. Kan man sätta upp yttertältet först och sedan innertältet? Jag brukar stoppa ner innertältet i min ryggsäck och ha yttertältet utanpå. Då har jag ett snabbt vindskydd att sätta upp samtidigt som innertältet alltid är torrt.

Hur är det då i så fall med vindstabiliteten, om man inte sätter upp innertältet? Borde inte vara några problem tycker jag, men skulle vara kul att höra vad du tycker (tror).

Mvh
Peter P.

Har nu vänt tältet ut och in (på sängen), å ja det kan fungera att slå upp det utan inner tält dock kommer stabiliteten försämras då pinnarna/stängerna i ändarna inte har något att spännas fast i.
Annars sitter innertältet fast i ögglor i yttertältet som lätt fäst som knapparna på skjortan.
 

Bilagor

  • 5.jpg
    5.jpg
    228.6 KB · Visningar: 1,044
Storm linor

Finns 4 st en i var ände av tätet samt en på var sida om tältet fästa/gömda i den svarta huven
 

Bilagor

  • 3.jpg
    3.jpg
    87.5 KB · Visningar: 904

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.