Termosmugg

Hej!
Min termos mugg har gått sönder. Det är den femte av samma sort och jag gillar verkligen modellen, men man kan ju inte direkt påstå att den är hållbar. Det är denna modell jag haft

Har ni någon favorit bland termosmuggar? Kravet är att den ska vara helt tät, kunna läggas ner i väskan, och vara skön att dricka.

Vet att detta diskuterats förut men en sökning ger inga svar. Bugg?

Mvh
Anders
 
Senast ändrad:
Jag är förtjust i denna typ, från Thermos. Säker stängning. Nackdel är att den håller värmen nästan för bra! Komma ihåg att akta tungan...
Thermos-termos
Thermos i butik
(Lite bortskämd, bott i Kina, och då fanns det en myriad av storlekar och färger att välja på. Lite begränsat här, vid en första snabb-sökning.)
 
Min mugg är av märket Thermos, köpte den på Ica Maxi. Hållbar konstruktion, läcker inte samt håller värmen.
IMHO så är originalet bäst, har haft muggar från Klas i sjön samt feltema

 
Har ett gäng olika, men en ca 4år gammal variant av denna är absoluta favoriten


Morgonkaffet håller sig varmt till lunch, vilket räcker för mig. Säkert längre också, beroende på väder såklart.
 
Jag är förtjust i denna typ, från Thermos. Säker stängning. Nackdel är att den håller värmen nästan för bra! Komma ihåg att akta tungan...
Thermos-termos
Thermos i butik
(Lite bortskämd, bott i Kina, och då fanns det en myriad av storlekar och färger att välja på. Lite begränsat här, vid en första snabb-sökning.)

Den där var väldigt hög och smal. Det gav mig idéer. Har du nån aning om om den passar i en cykelflaskhållare?
 
Den där var väldigt hög och smal. Det gav mig idéer. Har du nån aning om om den passar i en cykelflaskhållare?
Jag har inte exakt någon av de jag länkar till, jag har en Kina-köpt som är 0,3 liter och lite mer "stubbig" i proportionerna. Den passar nog i en flaskhållare, men med ögonmåttet ser de länkade smalare ut?
Men stängningsmekanismen är alldeles utmärkt med den lilla extrabygeln som låsning.
 
Jag kan instämma i förträffligheten hos Thermos-muggen från Thermos, den håller värmen väldigt bra för att vara en termosmugg. Min har några år på nacken men den ser ut att ha samma storlek som den på bilden, jag tror den är lite smalare än en genomsnitts cykelflaska.

Jag skaffade alldeles nyss en Klean Kanteen Insulated TKWide för de tillfällen jag vill dricka närmare inpå upphällning utan att skålla mig. Har dock inte använt den så länge så att jag vet hur bra den håller sig när man lägger den i väskan, hitintills har jag mest använt den utan lock.
 
Jag har inte exakt någon av de jag länkar till, jag har en Kina-köpt som är 0,3 liter och lite mer "stubbig" i proportionerna. Den passar nog i en flaskhållare, men med ögonmåttet ser de länkade smalare ut?
Men stängningsmekanismen är alldeles utmärkt med den lilla extrabygeln som låsning.


OK. Tack ändå. Höjden skriver de ut, men inte vidden... Ska leta efter den på andra ställen där de kanske anger bredd också. Har inte tänkt på det förut, men det vore ju fena att kunna ha icke-iskallt vatten inom räckhåll på vintern.
 
Stanley Go har skruvlock (helt tätt) och keramisk insida (ingen stålkant att dricka mot -ger faktiskt bättre smak).
Rymlig också.
 
Jag kör på Klein kanteen termos flaska. Oavsett om jag kör till jobb eller är ute en heldag.
Håller värmen och stort munstycke, rymmer mer än en termusmugg som oftast tag slut för fort för mig :)

Skickat från min SM-N975F via Tapatalk
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
behedwin Söker termosmugg med skruvlock som är tät Utrustning allmänt 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...