Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Har en termos som funkat kanon men nu är trasig. Vet dock inte vart den är köpt. Cirka 0.35 l och märkt invändigt med 304 stainless Steel. Någon som kan hjälpa mig? /Fredrik
Instämmer, har provat ett gäng billiga men Thermos är klart bäst och då de "bara" är dubbelt så dyra som en billig så är de billigare i längden.
Den enda andra jag använder är en billig termosmugg från classe, den håller värmen "lagom bra" för att dricka inom några timmar. Bra till jobbpendling eller för fisketuren men inte som riktig termos. Dock har de inte kvar modellen.
Slår ett slag för stanley. Tycker de är bra också. Haft och har thermos, men senare modeller haft haft en dålig kork med värmeväxlare som funkar sådär och är hopplös att rengöra. Sen gillar jag min skogsmarackas, ni vet en sån där plåttermos med glasinnanmäte och riktig kork-kork. Men man får vara ganska varsam med dem.
304 är en vanlig stålkvalitet så det går inte att säga så mycket om tillverkare från det.
Det finns många termosar på marknaden. Dom flesta bra. Kolla att korken går att köpa som reservdel om du tycker det är viktigt, innan du köper termosen.
/John
Den märkning du uppger är bara stålsorten dvs 304 rostfritt. Det säger väldigt lite om din termos i övrigt. 0,35 liter finns nästan i samtliga tillverkares program.
/John
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...