Tarrekaise-undring

Undertecknad har en del skrivet och fotat från trakten, både i utkanten och mer "mitt i smeten". Till att börja med passerade jag området två gånger sommaren 2006 (dag 1-2 & 10-13) och när jag året därpå var stugvärd i Såmmarlappa traskade jag förbi nere i dalen på både dit- och hemvägen. Under den senare vistelsen gjorde jag även några dagsturer på lite högre höjd (21/8 & 28/8).

Undertecknad har en del skrivet och fotat från trakten, både i utkanten och mer "mitt i smeten". Till att börja med passerade jag området två gånger sommaren 2006 (dag 1-2 & 10-13) och när jag året därpå var stugvärd i Såmmarlappa traskade jag förbi nere i dalen på både dit- och hemvägen. Under den senare vistelsen gjorde jag även några dagsturer på lite högre höjd (21/8 & 28/8).

Mycket trevlig läsning. Tack! /Hans

Här fanns material! Ska läsa en gång till med kartan framme i helgen. Tack!

Håkan

Aktuellt

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”Som ett bibliotek – fast med frilufts- och sportutrustning”

I över 120 kommuner kan du låna friluftsutrustning hos Fritidsbanken – den prisbelönta föreningen som vill sänka trösklarna till naturen.

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips