Åsså var vi på ruta 1 igen...
//J
//J
Äh kom igen nu, vi kan ju inte racka ner på allt direkt. .
Tack för ditt stöd Johan.
Mitt första inlägg i forumet kändes annars som om det även skulle bli mitt sista.
Tanken med UL-forument trodde jag var att kunna brainstorma fram "nya" lösningar, men om alla är färdiga med sitt UL-koncept så behövs ju inte detta forum längre.
PS. Många ursprungsbefolkningar använder ett tygstycke som viras runt packningen varefter bärremmarna knyts runt hörnen på "säcken". DS
Kul att se att fler är inne på samma spår. Har på några provturer haft grejorna i en lätt packpåse, tarpen om och allt inrullat i hängmattan. Allt knutet som barnbärsjal. För min del har jag aldrig burit så bekvämt som medan barnen bars i bärsjal (och de trivdes där länge, så det var rätt tungt), så den här lösningen känns "van" för min del. Den som vill prova kan se knytteknikerna på exv. sjalar.nu eller stellaris.se. Det problem jag upplever är att min lätta hängmatta (hemsydd, ca 220 gr.) är i halaste laget för att knytningen ska sitta stadigt. Dessutom försöker vissa småtussar ta packningens plats... Att jag inte bär i tarpen beror på att jag har den som regnskydd för både mig och packningen under färd. Bärremmar behöver jag inga! Lycka till med alla kul lösningar! Anna
Att jag inte bär i tarpen beror på att jag har den som regnskydd för både mig och packningen under färd. Bärremmar behöver jag inga! Lycka till med alla kul lösningar! Anna
Jag undrar om det är någon som har funderat på att modifiera en tarp så att den även går att använda som ryggsäck? Detta är ju det ultimata lättpackarmantrat: Likvidation = Super UL!