Tarp-ryggsäcks teori

Kom ni någon vart med teorin om en kombinerad tarp/ryggsäck?
Jag har också såna tankar efter att ha sett en kombinerad hängmatta/ryggsäck....

Om man lindar in packningen i tarpen, och knyter med varsin ände?
Man lägger då den ena änden av tarpen över axeln och den andra änden på motsatt sida av kroppen men i midjehöjd, knuten hamnar då ungefär mitt på magen.

Någon som testat?

Att göra såpass enkla saker som ett knyte att ha över ena axeln är inga problem att göra och en lättare packning på 5-7 kg går att bära så under en kortare stund utan obehag. De som efterfrågades från början var en lite mer kompetent lösning på bär-sidan.

Sjaälv har jag fått lägga saker på hyllan så länge då det är många projekt som tampas om min uppmärksamhet, men det finns god chans att det dyekr upp ni igen när ommaren är i antågande igen...

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips