Tarp, 4x4 meter eller 3x3?

Tre meters ligglängd ger massa längd extra, 4 meter blir onödigt i mina ögon.
3x3 kan gå att ligga fyra personer under, men blir väldigt trångt, inget som rekommenderas.

Jag skulle leta efter en 4x3 meters tarp, det sparar också 25%vikt jämfört med 4x4 meter.
 
Ska du ha två barn med dig, så skulle jag definitivt rekommendera ett DD 3X4.5. När regnet öser ner länge, är det definitivt värt det. Dessutom kan du vika ihop kortsidorna för att få en helt innesluten tarp när det fullkomligt ösregnar.

Vi lever i ett regnigt land, och skydd mot väta bör aldrig vara en kompromiss.

img_0340_original.jpg
 
Ska du ha två barn med dig, så skulle jag definitivt rekommendera ett DD 3X4.5. När regnet öser ner länge, är det definitivt värt det. Dessutom kan du vika ihop kortsidorna för att få en helt innesluten tarp när det fullkomligt ösregnar.

Vi lever i ett regnigt land, och skydd mot väta bör aldrig vara en kompromiss.

Vi har inte planer på att sova under tarp, men jag kanske beställer en DD XL ändå bara för att ha mycket plats under. Kan ju även använda den som extra solskydd till tältet när man har det uppställt i solen under flera dagar :)
 
Jag kör med DD tarp 3x3m, den ger gott om utrymme för två vuxna, både som tillfälligt regnskydd och som ersättning för tält. Den bör räcka även för 2+2 personer korta stunder men vill man ha lite plats eller bli sittande längre så är nog något större varianter att föredra.
 
Jag har 2st DD 3x3 m, och dom skulle kännas trånga vid drivande regn för 4 personer. Men, som alltid, beror svaret på om det är lätta eller svåra omständigheter. Eller, överlevnad kontra mysig trivsel camping etc. Jag skulle satsa på lättsam trivsel om det var mina barn, d v s den större.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.