Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag tänkte uppdatera mitt gamla mckinley tält och har kollat runt lite men blir inte riktigt övertygad vilket jag ska ha. Ska va ett 3 manna tänkte jag i storleks mässigt.
Någon som har några tips?
Mitt förslag är utan tvekan Hillebergs Keron. Har själv ett Keron 4 som jag använt flitigt i 15 år och det är fortfarande nästan i nyskick. Har dock låtit Hilleberg byta golvet i innertältet för något år sedan, det kostade ca: 1000 kr men det var det värt. Tältet kostar en del i inköp men sett till hur länge det håller är det väl investerade pengar.
Jag har använt ett Bergans Kompakt 6013 ekstreme. Fråga mig inte varför det heter så, men det funkar hur som haver. Stort, lätt att slå upp. Vi har varit två plus hund i det och det känns som att man skulle kunna vara tre plus hund utan större besvär.
Har varit inne på hillebergs keron, verkar som ett bra tält. Om man har haft det i 15 år så borde det vara något å satsa på.
Tack för alla fina råd och förslag.
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...